اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر

ساخت وبلاگ

باندهای پسیو و باندهای اکتیو از انواع اسپیکرهایی هستند که برای فضاهای بزرگ و در مقیاس های گوناگون مورد استفاده قرار می گیرند. نکته حائز اهمیت درباره این باندها ، عدم برتری هریک از باندهای پسیو یا اکتیو نسبت به مدل دیگری است. در واقع باید گفت این دو نوع اسپیکر، هیچ یک بر دیگری برتری ندارد و کاربران باید متناسب با نوع کاربری خود بهترین نمونه آن ها را برای خود انتخاب کنند.

باند اکتیو یا فعال به یک آمپلی فایر داخلی مجهز شده است که هنگام استفاده از دستگاه،  قادر است صدای اسپیکر را قدرتمندتر از حالت معمول پخش کند. اما باند پسیو یا غیر فعال فاقد چنین آمپلی فایری است و کاربران برای استفاده از باند پسیو حتما باید آن را به یک آمپلی فایر وصل کنند تا صدای خروجی کیفیت، قدرت و وضوح کافی را داشته باشد.

اسیکرهای پسیو و اکتیو دستگاه هایی هستند که علاوه بر نوع کاربری و تنظیمات پخش، باید درباره نحوه اتصال آن ها به یکدیگر یا به آمپلی فایر و میکسر به کاربران آموزش داده شود. چرا که عدم هماهنگی بین اسپیکر اکتیو و پسیو، با آمپلی فایر با میکسر موجب می شود باند یا سایر دستگاه های متصل به آن آسیب ببینند.

اگر کاربران باند اکتیو با باند پسیو را به آمپلی فایری وصل کنند که توان بالاتری از این دستگاه ها داشته باشد، به اسپیکر و باند مورد نظر فشار زیادی وارد شده و باند آسیب خواهد دید.

علت بسیاری از سوختگی ها و قطعی های صدا در باند های اکتیو و پسیو همین موضوع است. چرا که کاربران به این نکته اساسی توجهی نکرده و بدون در نظر گرفتن توان خروجی دستگاه های مختلف، آن ها به هم وصل می کنند.

در صورتی که اسپیکر مورد نظر دچار سوختگی ، آسیب یا قطعی صدا شود، باید برای تعمیر باند اکتیو به مراکز تعمیرات تخصصی اسپیکرها و باند های اکتیو مراجعه کرد. این مساله درباره اسپیکرهای پسیو نیز صادق است. یعنی در صورتی که اسپیکر به دلیل عدم آگاهی کاربری و سهل انگاری او دچار قطعی صدا و سوختگی شود، کاربران باید برای تعمیر باند پسیو ، این دستگاه را به متخصان فنی و تعمیرکاران متخصص این حوزه ارجاع دهند.

در تعمیر باند اکتیو  و همچنین تعمیر باند پسیو متخصصان فنی با باز کردن باند ، نوع ایرا و علت آن را شناسایی کرده و نسبت به اصلاح و تعمیر آن اقدامات لازم را انجام خواهند داد.

مرکز تخصصی تعمیرات و گارانتی آروند ، یکی از تخصصی ترین مرکز تعمیرات اسپیکر ، باند ، بلندگو و دستگاه های صوتی و تصویری دیگر نظیر میکسر و پاور میکسر ، آمپلی فایر و رکوردر ، هدفون و میکروفون ، پردازنده و... است. این مجموعه با گرد هم آوردن گروهی از متخصصلن فنی که علم انجام چنین تعمیرات حرفه ای و پیچیده ای را دارند، فراهم آوردن امکانات و دستگاه های مختاف برای انجام تعمیرات و داشتن تجربه کافی در این حوزه، به مرکزی تخصصی و توانا برای تعمیرات حرفه ای و تخصصی تبدیل شده است. آروند برای تعمیرات دستگاه ها از  قطعات یدکی اورجینال استفاده می کند. به همین دلیل کاربران می توانند بدون نگرانی از آسیب دستگاه های خود، آن ها را به دستان توانمند متخصصان آروند بسپارند.

 

 

منبع: سایت آروند فراز مهرگان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 141 تاريخ : شنبه 30 تير 1397 ساعت: 19:13

 

اسپیکرهای بلوتوثی با حذف محدودیت‌های سیم، امکان استفاده از بلندگو را در هر شرایط محیطی فراهم کرده‌اند. این دستگاه‌ها که از محبوب‌ترین دستگاه‌ها دیجیتالی هستند، سفر به دل طبیعت و کویر، پیکنیک، مهمانی‌ها و جشن‌های کوچک یا حتی انجام کارهای روزانه در خانه و محل کار را برای همه افراد خوشایندتر کرده‌اند. چرا که با استفاده از آن‌ها، کاربران بدون محدودیت می‌توانند به موسیقی دلخواه خود گوش دهند. بلندگوهای تعبیه شده روی گوشی هوشمند، تبلت یا حتی لپ تاپ به خوبی و کیفیت اسپیکرهای شارژی و اسپیکرهای بلوتوثی نیست. به همین دلیل هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند جایگزین خوبی برای اسپیکرهای وایرلس باشند.

اما بلندگوهای بی سیم کنار همه مزایا و ویژگی‌های کاربردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی نیز برای کاربران به همراه دارند. چرا که اسپیکرهای شارژی نسبت به بلندگوهای بزرگ که در جای ثابت قرار می‌گیرند بیشتر در معرض آسیب و خطرات مختلف هستند.

رطوبت

لذت بردن از موسیقی هنگام شنا، حمام و کنار دریا یا رودخانه، یکی از بهترین حس‌های دنیا را برای هر فردی فراهم می‌کند. اما در صورتی که اسپیکر شارژی شما در برابر آب و رطوبت مقاومت نداشته باشد، این لذت به خسارت جدی اسپیکر بلوتوثی منتهی خواهد شد. آب و رطوبت، باعث سوختگی یاراز کار افتادگی قطعات داخلی اسپیکر می‌شود. چرا که بخشی از این قطعات نسبت به آب حساس هستند و در صورت مرطوب شدن کاملا از کار می‌افتند. در صورت آسیب بلندگو در برابر رطوبت، باید نسبت به تعمیر اسپیکر بلوتوثی در مراکز تخصصی تعمیر این دستگاه‌ها اقدام کرد.

ضربه

سهل‌انگاری در استفاده از اسپیکرهای شارژی، مهم‌ترین عامل آسیب این اسپیکرها است. بلندگوهای وایرس، نظیر هر دستگاه دیگری، نسبت به ضربه حساس هستند. افتادن از ارتفاع، برخورد با اجسام محکم، تکان‌های شدید و افتادن سایر اجسام روی اسپیکر از رایج‌ترین دلایل آسیب این اسپیکرهای بلوتوثی به شمار می‌آید. اگر کاربران اسپیکر خود را در محل امن و دور از دسترس کودکان قرار دهند، عمر مفید کارکرد آن را افزایش داده‌اند. این ایراد با صداهای اضافه حین پخش موزیک خود را نشان می‌دهد. گاهی نیز با تکان دادن اسپیکر صدای ممکن است صداهای اضافه‌ای شنیده شود. برای تشخیص دقیق ایراد دستگاه و تعمیر اسپیکر شارژی بهترین انتخاب، کمک گرفتن از متخصصان این حوزه است.

صدمه به درگاه شارژ

طبق آمار مرکز تعمیرات تخصصی آروند ، بسیاری از اسپیکرهای بلوتوثی حین شارژ آسیب می‌بینند. این حالت زمانی پیش می‌آید که کاربر اسپیکر وایرلس خود را به کابل شارژ متصل می‌کند تا شارژ شود. اما محل قرارگیری اسپیکر حین شارژ نامناسب است. برای مثال اسپیکر در محل بی ثباتی نظیر لب میز و پنجره قرار داده می‌شود. گاهی نیز پیش می‌آِید هنگامی که اسپیکر در شارژ است، روی زمین قرار داده می‌شود و احتمال له شدن، ضربه خوردن و کشیده شدن کابل شارژ به وجود می‌آید.

با چنین آسیب‌هایی، درگاه شارژ از قسمت داخل آسیب دیده و ارتباط آن با باتری قطع می‌شود. در نتیجه، اسپیکر دیگر شارژ نخواهد شد.

آروند فراز مهرگان ، توانمند در تعمیر اسپیکر بلوتوثی

آسیب دیدن و از کار افتادن اسپیکرهای بلوتوثی، اغلب قابل تعمیر و اصلاح است. اما به شرط آن که به متخصصان این حوزه مراجعه شود. گارانتی آروند یکی از مراکز تخصصی تعمیر اسپیکر شارژی است که با همکاری متخصصان با تجربه، به کارگیری ابزار و دستگاه‌های حرفه‌ای و استفاده از قطعات یدکی اورجینال، اسپیکرهای بلوتوثی ، شارژی و بی‌سیم برندهای مختلف به ویژه JBL را به بهترین نحو ممکن تعمیر می‌کند.

برای دریافت مشاوره یا طرح سوال درباره تعمیر اسپیکر بلوتوثی با واحد فنی مجموعه آروند (02166381006-7) تماس بگیرید.

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 172 تاريخ : شنبه 30 تير 1397 ساعت: 19:10

 

جی بی ال یک برند آمریکایی است که با طراحی، تولید و توزیع جهانی اسپیکر های باکیفیت با کاربری‌های مختلف، توانسته است به شهرت و محبوبیت بالایی دست پیدا کند. بی‌شک هیچ چیز بیشتر از تجربه کاربری رضایت بخش، تایید کیفیت محصولات و خدمات یک کمپانی نخواهد بود.

جی بی ال اسپیکرهای مختلفی برای کاربری‌های گوناگون طراحی کرده است. بنابراین کاربران زیادی از نوجوانان عاشق موسیقی گرفته تا کاربران حرفه‌ای که در حوزه موسیقی فعالیت می‌کنند، از مشتریان و طرفداران JBL هستند. اما اسپیکرهای جی بی ال هم با همه توانمندی، دوام، کارایی و کیفیت خود ممکن است در اثر سهل انگاری و استفاده نادرست کاربران دچار آسیب و صدمات جدی شوند.

یکی از ایرادات رایج اسپیکرهای حرفه‌ای جی بی ال  نظیر مدل‌های PRX، JRX، SRX و EON سوختگی اسپیکر است. با توجه به نوع کاربری این اسپیکرها، اغلب کاربران این اسپیکرها را به آمپلی فایر متصل می‌کنند تا صدای خروجی مطلوبی از اسپیکر دیافت کنند. اما استفاده از آمپلی فایر برای هر بلندگو و اسپیکری نیازمند رعایت قوانین و قواعد خاصی است. در اثر عدم رعایت این قوانین، طبیعتا اسپیکر آسیب خواهد بود.

کاربران باید برای استفاده از این اسپیکرها، توان خروجی آن‌ها را در نظر بگیرند. سپس متناسب با توان خروجی بلندگوی جی بی ال، باید آمپلی فایر مناسبی برای آن تهیه کنند. برای مثال د صورتی که توان خروجی اسپیکر حدود 250 باشد، یک جفت اسپیکر 250 واتی را باید به آمپلی فایری با توان 500 وات متصل کرد. عدم رعایت این نکته و بالاتر بودن توان آمپلی فایر از اسپیکرها، باعث سوختگی اسپیکرهایJBL می‌شود. در صورت چنین آسیبی، کاربران باید برای تعمیر اسپیکر JBL به مراکز تخصصی تعمیر سیستم‌های صوتی و تصویری مراجعه کنند.

برخی دیگر از انواع اسپیکرهای جی بی ال، مدل‌های اسپیکرهای پورتابل، بلوتوثی و قابل حمل هستند. اسن بلندگوها نیز به دلیل نوع کاربری خود همواره در معرض خطرات مختلف نظیر افتادن، سقوط، ضربه و فشار هستند. برخی از انواع اسپیکرهای JBL نیز در برابر آب مقاومت ندارند. اسپیکرهای بلوتوثی و پورتابل، عموما در اثر سهل انگاری کاربر آسیب خواهند دید. مثلا از دست کاربر می‌افتند، ضربه می‌خورند یا در مجاورت آب و رطوبت قرار می‌گیرند. در صورتی که این اسپیکرها آسیب ببینند، تعمیر آن‌ها به دست کاربران عادی غیر ممکن بوده و برای تعمیر اسپیکر جی بی ال باید به متخصصان فنی تعمیر دستگاه‌های صوتی مراجعه کرد.

یکی از بهترین و تخصصی‌ترین مراکز تعمیر دستگاه‌های صوتی و تصویر مرکز تعمیرات و گارانتی آروند است. این مجموعه با همکاری جمعی از متخصصان داخل و خارج از کشور در حوزه تعمیر تخصصی دستگاه‌های جی بی ال فعال است. آروند با تامین قطعات یدکی اورجینال و با همکاری متخصصان و مهندسان فنی انواع دستگاه‌های جی بی ال، اسپیکرهای حرفه‌ای ، بلوتوثی، پورتابل، ساندبار و... را تعمیر می‌کند. 

 

 

منبع: سایت آروند فراز مهرگان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 188 تاريخ : شنبه 30 تير 1397 ساعت: 19:06

     

                           موبایلستان اولین مرجع اطلاع رسانی و اخبار موبایل
 

چند سالی است که اکثر کاربران در فضای مجازی و یا به صورت پبامک‌هایی ناشناس مخاطب پیام‌هایی با مضمون دریافت شارژ یا کسب خدمات رایگان قرار می‌گیرند. این پیامک‌ها کاربران را ترغیب به استفاده از کدهایی می‌کنند که نه تنها به کسب خدمات رایگان منجر نمی‌شود بلکه زمینه متحمل شدن ضررهای مالی را نیز برای کاربران فراهم می سازد. با موبایلستان همراه باشید تا در اخبار موبایل نگاهی ویژه بر این پیام ها داشته باشیم.

سرویس پیام کوتاه یا پیامک برای اولین بار در سال ۱۳۸۱ در ایران بهره‌ برداری شد و با گذشت زمان یکی از کاربردی ترین موارد استفاده از تلفن‌های همراه قرار گرفت. اخبار موبایل بیش از ۱۰ سال است که سرویس‌های پیامکی برای ارسال انبوه پیام‌های تبلیغاتی در ایران شروع به کار کرده‌اند. با ورود گوشی‌های هوشمند و رشد فضای مجازی٬ این پیام‌های تبلیغاتی در شبکه‌های مجازی و در دنیای وب نیز منتشر شدند که اگر از جنبه منفی این پیام‌ها که آزاردهنده بودن آن‌هاست، چشم پوشی کنیم می‌توان گفت این پیامک‌ها یکی از ابزارهای موفق در امر بازاریابی و تبلیغات هستند. اما اخیرا پیام‌هایی با مضمون دریافت شارژ یا کسب خدمات رایگان ارسال می‌گردند که با فریبکاری، کاربران را به سوی جریانی از ضررهای مالی سوق می‌دهد. شکایت‌های ثبت شده در این موارد کم نیستند و با استناد به سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در بیش از ۳۱۰۰ شکایت ثبت شده٬ با دستور سازمان تنظیم مقررات مبالغ عودت داده شده است. اما موضوع این پیامک‌ها چیست؟

پیامک‌ها و پیام‌های ناشناس و اقدامات فریبکارانه

 

 

همانطور که در تصاویر مشاهده می‌کنید٬ این پیامک‌ها که عمدتا با لحنی غیر رسمی و دوستانه ارسال می‌گردند٬ کاربران را به استفاده از کدهایی تشویق می‌کنند که به گمان کاربر٬ منجر به دریافت اینترنت رایگان٬ دریافت شارژ رایگان یا حتی افزایش موجودی حساب کاربر خواهد شد اما در واقع این کدها کاربر را وارد لیست تبلیغاتی شرکت مزبور می‌کند البته این کمترین اتفاق ناخوشایندی است که انتظار شما را می‌کشد. اگر شما با استفاده از کدهایی که از محتوای آن آگاهی ندارید بصورت اینترنتی خریدی انجام دهید٬ براحتی رمز اینترنتی حساب بانکی خود را در اختیار سودجویان قرار داده اید و ریسک سرقت اینترنتی از حسابتان را افزایش داده‌اید.

گاهی اوقات به امید دریافت خدماتی رایگان که توسط پیام‌هایی در وب یا فضای مجازی به نمایش گذارده شده اند٬ اقدام به استفاده از شماره‌ها یا کدهایی می‌کنید و در نهایت خدمات مورد نظر نیز برای شما فعال می شود البته نه بصورت رایگان و شما ناچار به پرداخت صورت حساب‌های هنگفتی می‌شوید که به گمان خود باید رایگان می بودند.

در این راستا محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه اینستاگرام خود نوشت:
همواره مردم از بنده در مواجهه حضوری و یا در فضای مجازی خواسته‌اند که با پیامک‌های مزاحم تبلیغاتی و فریبکاری‌ها و کلاهبرداری‌هایی که در این زمینه گاهی صورت می‌گیرد، مقابله جدی شود. پس از آنکه در عید فطر، عده‌ای با پیامک و طرح دروغ اینترنت ۱۲۰ گیگابایتی، تعدادی از مشترکین را فریب دادند و آنها اجبارا عضو یک سرویس حجمی یکی از اپراتورهای تلفن همراه شدند، اکنون عده‌ای دیگر با سوءاستفاده از سرویس‌های ارزش افزوده‌ اقدام به کلاهبرداری از مشترکین کرده‌اند.

اپراتورها اخبار موبایل از سوی رگولاتوری ملزم شده‌اند در این باره به مشترکین اطلاع‌رسانی لازم را انجام دهند و همچنین به تمامی شرکت‌های ارایه‌دهنده خدمات مبتنی بر محتوا برای انجام ندادن اینگونه تبلیغات اخطار جدی ارسال کنند.

با توجه به دستور رگولاتوری به اپراتورها مبنی بر اطلاع‌رسانی به مشترکان، اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات ایران اعلام کرد که پیام‌هایی که با مضمون ارسال کد جهت دریافت شارژ رایگان یا هدیه از طریق شماره‌های مختلف پیامک شده یا در فضای مجازی ارسال می‌شود، تبلیغاتی است و عمدتاً با هدف فروش کالا یا خدمات ارسال می‌شود و پاسخ دادن به آن‌ها ممکن است برای مشترک هزینه دربرداشته باشد. روزهای گذشته نیز اپراتور همراه اول طی پیامکی به تمام کاربران خود اعلام کرد” پیام هایی که با مضمون ارسال کد جهت دریافت شارژ رایگان یا هدیه از طریق شماره های مختلف پیامک شده یا در فضای مجازی ارسال می شود، تبلیغاتی است و عمدتاً با هدف فروش کالا یا خدمات ارسال می شود و پاسخ دادن به آنها ممکن است برای مشترک هزینه در برداشته باشد”

همچنین یکی از اپراتورهای مطرح کشور تصریح کرده است مشترکین باید درباره پاسخ دادن به اینگونه پیام‌ها اطلاع لازم را از نوع پیام و میزان هزینه آن داشته باشند.

بهترین و مطمئن‌ترین روش اطلاع یافتن از نحوه دریافت خدمات و شارژ سیم کارت‌های اعتباری در هر اپراتور٬ مراجعه به درگاه رسمی اپراتورها و صفحه‌های رسمی آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. اخبار موبایل همچنین پیامک‌هایی که با نام رسمی اپراتور برای شما ارسال می‌گردند نیز معتبر هستند.

 اخبار موبایل

بنابراین باید با هوشیاری بیشتری با چنبن پیامک‌ها یا پیام‌های ارسال شده در فضای مجازی برخورد کنیم تا از وقوع هر اتفاق ناخوشایندی که ضرر مالی را به همراه دارد٬ پیشگیری کنیم.

 

منبع: سایت موبایلستان


بیشتر بخوانید: 

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 134 تاريخ : شنبه 30 تير 1397 ساعت: 19:03

نمایشگر‌های AMOLED و LCD از نظر عملکرد کاملا با یکدیگر متفاوت هستند. کاربران نمایشگر‌های آمولد می‌توانند با استفاده از تصاویر زمینه مشکی و تیره، مصرف باتری دستگاه‌شان را کاهش دهند. همراه موبایلستان باشید تا اطلاعات بیشتری در این خصوص به دست آوریم. در بخش آموزش و ترفند گوشی هوشمند با ما باشید.

بسیاری از مردم مطلع هستند که نمایشگر‌ها یکی از پرمصرف‌ترین بخش‌های تلفن همراه به حساب می‌آید و می‌تواند انرژی زیادی از تلفن هوشمند را مصرف کند. اما بسیاری از مردم در خصوص اینکه تصویر زمینه موبایلشان نیز می‌تواند روی مصرف باتری تاثیر شگفت انگیزی داشته باشد اطلاعی ندارند. در واقع استفاده از یک تصویر زمینه تیره و مشکی یا تصویری با رنگ‌های تیره باعث می‌شود که انرژی کمتری نسبت به تصویر زمینه‌های روشن مصرف شود. اما باید توجه داشت که این موضوع به نوع نمایشگر تلفن هوشمند شما بستگی دارد.

مقالات مرتبط:

ابتدا ما قصد داریم اطلاعات مختصری را در خصوص تکنولوژی نمایشگر‌ها در اختیارتان بگذاریم. در بازار تلفن‌های هوشمند، بسیاری از دستگاه‌ها از نمایشگر‌های آمولد (AMOLED) یا LCD استفاده می‌کنند. البته انواع نمایشگر‌های دیگری نیز برای تلفن‌های هوشمند عرضه می‌شود که در این مقاله چندان به بررسی این موضوع نخواهیم پرداخت.

تکنولوژی LCD

در  آموزش و ترفند گوشی هوشمند LCD مخفف واژه Liquid Crystal Display است که معنای صفحه نمایش کریستالی مایع را دارد. این همان تکنولوژی است که در برخی از تلویزیون‌ها و مانتور‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. همانطور که از نام این نوع از نمایشگر‌ها می‌توان فهمید، این صفحه نمایش‌ها در واقع کریستالی هستند و از خود نوری ندارند و نور پس زمینه‌شان را انتقال می‌دهند.

آمولد

این بدان معناست که وقتی شما در نمایشگر LCD به تصویری مشکی نگاه می‌کنید، در واقع نور پس‌زمینه آن به رنگ مشکی روشن شده است. به همین دلیل این نمایشگر‌ها چندان نمی‌توانند رنگ مشکی را به خوبی و دقیق نشان دهند. از تلفن‌های هوشمندی که چنین نمایشگری دارند می‌توان به ال‌جی G۷ ThinQ، اچ‌تی‌سی U۱۱ پلاس، هواوی Mate ۱۰ و سونی اکسپریا ZX۲ اشاره کرد.

لازم به ذکر است که نمایشگر‌های LCD مصرف انرژی زیادی دارند و در واقع تمام پیکسل‌ها در زمانی که نمایشگر در حال استفاده باشد روشن هستند.

تکنولوژی AMOLED و OLED

واژه AMOLED مختفف Active-Matrix Organic Light-Emitting Diode است که معنای شبکه فعال دیود‌های ارگانیک تابنده نور را می‌دهد. از این تکنولوژی نیز در تلویزیون‌ها استفاده می‌شود اما بیشتر در تلفن‌های هوشمند شاهد استفاده از این نوع نمایشگر هستیم. نمایشگرهای OLED نیز تقریبا شبیه به این نوع صفحه نمایش‌ها هستند اما در آن‌ها شبکه ماتریس فعال وجود ندارد.

سامسونگ معمولا برای تلفن‌های هوشمند خود از نمایشگر‌های AMOLED استفاده می‌کند. در  آموزش و ترفند گوشی هوشمند  از جمله محصولاتی که دارای چنین نمایشگری هستند می‌توان به سامسونگ گلکسی S۹، گلکسی نوت ۸ و گلکسی S۸ اشاره کرد. محصولی نظیر گوگل پیکسل ۲ نیز به چنین نمایشگری مجهز است.

نمایشگر این محصولات در واقع از مواد آلی تشکیل شده است و هنگامی که جریان الکترولومینسانس از آن‌ها عبور می‌کند، نور را تولید می‌کنند. نمایشگر‌های آمولد در زمینه مصرف باتری عملکرد بهتری دارند و به دلیل اینکه تمام پیکسل‌ها همیشه روشن نیستند، مصرف باتری دستگاه کاهش می‌یابد. یکی دیگر از قابلیت‌های این نوع نمایشگر‌ها نیز نمایش دقیق رنگ مشکی است. زیرا هیچ نوری در پشت آن روشن نمی‌شود و مشکی خالص نمایش داده می‌شود.

مقایسه طول عمر باتری در نمایشگر‌های AMOLED و LCD

آمولد

در نمایشگر‌های آمولد اینکه مصرف باتری نمایشگر چقدر است، بیشتر به خود کاربر بستگی دارد. زیرا استفاده از تصاویر زمینه تیره و مشکی باعث می‌شود که مصرف باتری در این صفحه نمایش‌ها به اندازه زیادی کاهش یابد.

XDA Developer بعد از انجام یک تحقیق اعلام کرد که کاربران می‌توانند ۶ درصد از مصرف باتری دستگاه را در هر ساعت استفاده با روشنایی ۲۰ درصدی و البته تصویر زمینه مشکی کاهش دهند. استفاده از تصویر زمینه مشکی در میزان روشنایی ۱۰۰ درصد نیز باعث می‌شود که در هر ساعت ۸ درصد از مصرف باتری کاهش یابد.

در  آموزش و ترفند گوشی هوشمند باید توجه داشته باشید که این آزمایش در زمانی صورت گرفته که نمایشگر یک ساعت روشن بود که چنین اتفاقی زیاد در تلفن‌های هوشمند عادی رخ نمی‌دهد و اغلب ما نمایشگر را در زمان‌های مختلف روز روشن و خاموش می‌کنیم. آزمایش دیگری نیز در این خصوص انجام شده که نشان می‌دهد استفاده از تصویر زمینه مشکی باعث می‌شود که مصرف باتری دستگاه در طول روز ۱۸ درصد کاهش یابد.

 

برای مشاهده مطلب کلیک کنید: چگونه استفاده از تصاویر زمینه مشکی در نمایشگر آمولد باعث کاهش مصرف باتری می‌شود؟ 

منبع: سایت موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 162 تاريخ : شنبه 30 تير 1397 ساعت: 19:00

گوگل در جریان مراسم I/O اعلام کرد که از این پس دستیار هوشمند این شرکت با نام گوگل Assistant یا همان دستیار صوتی گوگل از صداهای جدیدی پشتیبانی می‌کند. در واقع ۶ صدای جدید به این دستیار صوتی اضافه شده است. همراه موبایلستان باشید تا روش تست این صداها را فرا بگیریم. همراه موبایلستان باشید تا در آموزش و ترفند گوشی هوشمند به بررسی این اقدامات بپردازیم.

روز سه شنبه در کنفرانس I/O ۲۰۱۸، کمپانی گوگل اعلام کرد که کاربران به زودی می‌تواند یکی از ۶ صدای موجود در دستیار صوتی این شرکت را انتخاب کنند که البته یکی از این صداها نیز مربوط به John Legend است. این صداهای جدید به کمک WaveNet عرضه شده‌اند و ترکیب صداها نیز توسط DeepMind که یکی از شرکت‌های تابع گوگل انگلستان به حساب می‌آید، صورت گرفته است.

مطالب مرتبط:

WaveNet به گوگل این امکان را داده تا بتواند بدون نیاز به ضبط واقعی چندین صدا، واژگان را شبیه سازی کند. از این طریق می‌توان به صداهای مشهوری دسترسی داشت که صدای John Human می‌تواند مثال خوبی در این زمینه باشد. البته احتمالا در آینده شاهد صداهای مشهور دیگری نیز در این دستیار صوتی خواهیم بود. با این اوصاف احتمالا به زودی صدای دستیار صوتی گوگل در دستگاه‌های مختلف شما نظیر گوگل Home و تلفن همراهتان، صدای یکی از افراد مشهور و خوش صدا خواهد بود.

در آموزش و ترفند گوشی هوشمند اگر از کاربران دستیار صوتی گوگل هستید و صدای ربات مانند این دستیار خسته‌تان کرده‌ است،‌ از همین حالا می‌توانید صدای آن را تغییر داده و صدای بهتری را جایگزین صدای قبلی کنید. برای انجام این کار به شکل زیر عمل کنید.

دستیار صوتی گوگل

اپلیکیشن دستیار صوتی گوگل (Google Assistant) را در تلفن هوشمند خود اجرا کنید (اندروید یاiOS ) و سپس دکمه‌ای که آیکونی شامل سه نقطه در بالای صفحه دارد را برای باز شدن منو لمس کنید. حال وارد گزینه تنظیمات (Settings) شده و سپس از طریق بخش Preferences وارد قسمت Assistant Voice شوید. در این قسمت شما می‌توانید تمام ۸ صدایی را که برای این دستیار صوتی منتشر شده است، امتحان کرده و یکی را به اختیار خود انتخاب کنید. با لمس هر کدام از این صداها، پیش‌نمایشی از آن پخش می‌شود.

در آموزش و ترفند گوشی هوشمند صدایی که در این بخش انتخاب می‌کنید، از این پس در دستیار صوتی شما مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌توانید آن را روی دستگاه اندروید یا iOS خود بشنوید. حتی صدای اسپیکر Google Home نیز تبدیل به صدایی می‌شوید که در این بخش انتخاب می‌کنید. جالب است بدانید که بخش انتخاب صدا، قابلیت انتخاب توسط چند کاربر را دارد. در واقع افراد خانواده می‌توانند هر کدام صدای مختلفی را برای این دستیار صوتی انتخاب کنند.

ما این قابلیت انتخاب صدای جدید را روی آیفون ایکس، گلکسی S۸ پلاس و پیکسل ۲ ایکس ال امتحان کردیم و در هر سه دستگاه تمام ۸ صدای قابل دسترس بودند. اما اگر روی گوشی شما صداهای جدید وجود نداشت، ابتدا از آپدیت بودن اپلیکیشن Google Assistant روی دستگاه خود مطمئن شوید و سپس یک بار اپلیکیشن را Force-Stop کنید و مجددا امتحان نمایید. اگر بعد از انجام این کار‌ها باز هم نتوانستید این صداهای جدید را مشاهده کنید، بهتر است چند روزی صبر کنید تا این صداها برای شما نیز عرضه شوند. احتمالا عرضه این قابلیت در یک دوره زمانی برای کل جهان صورت خواهد گرفت.

البته لازم به ذکر است که در آموزش و ترفند گوشی هوشمند  صدای John Legend فعلا عرضه نشده است و گوگل اعلام کرده که این صدا در طول سال جاری میلادی به صورت مجزا عرضه خواهد شد. به این نکته نیز توجه داشت باشید که ممکن است بسته به زبان انتخابی شما، صداهای جدید در دسترس نباشند.

برای مشاهده مطلب کلیک کنید: آموزش فعال سازی صداهای جدید دستیار صوتی گوگل

منبع: سایت موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 123 تاريخ : جمعه 29 تير 1397 ساعت: 4:33

شرکت سامسونگ در طول چند سال اخیر با فراز و نشیب‌های فراوانی دست‌به‌گریبان بود ولی هیچ‌گاه مشکلات پیش روی این شرکت مانع از بهبود شرایط آن‌ها نشد. امسال نیز بر اساس روال همیشگی این شرکت شاهد عرضه پرچم‌داران سری گلکسی بوده‌ایم. گلکسی اس اندکی زودتر از گلکسی نوت معرفی و عرضه شده است و این موضوع امر چندان عجیبی به‌حساب نمی‌آید و به همین بهانه نیز در ادامه قصد داریم تا به بررسی مدل گلکسی اس ۹ پلاس شرکت سامسونگ بپردازیم. با موبایلستان همراه باشید. موبایلستان مرجع بررسی موبایل و بررسی گوشی هوشمند

طراحی ظاهری

وقتی‌که بحث طراحی ظاهری سری گلکسی اس به میان می‌آید، تقریبا در هرچند نسل یک‌بار شاهد تغییرات بزرگ و چشمگیر ظاهری در این سری هستیم و متاسفانه از همان ابتدا باید به شما بگوییم که گلکسی اس ۹ پلاس به‌شدت به نسل قبلی خود یعنی گلکسی اس ۸ شباهت دارد. البته این موضوع به معنای ضعیف بودن این طراحی نیست و این تلفن همراه دارای بدنه‌ای زیبا و استاندارد است و مشکلات نسخه قبلی را به‌خوبی رفع کرده است.

ابعاد بدنه این تلفن همراه برابر با ۱۵۸ در ۷۴ میلیمتر است و ضخامت گلکسی اس ۹ پلاس نیز برابر با ۸٫۵ میلیمتر است. این تلفن همراه ازنظر وزنی نیز در محدوده معقولی قرار داشته و ۱۸۹ گرم وزن دارد. البته ممکن است فکر کنید که این ابعاد و این وزن اندکی بیشتر از محدوده معمول بازار هستند ولی وقتی به یاد بیاورید که ابعاد نمایشگر گلکسی اس ۹ پلاس ، ۶٫۲ اینچ است، متوجه می‌شوید که این آمار معقول و مناسب هستند. موبایلستان مرجع بررسی موبایل و بررسی گوشی هوشمند

نمایشگر

نمایشگر تعبیه‌شده بر روی گلکسی اس ۹ پلاس ، ۶٫۲ اینچ اندازه دارد. این نمایشگر از نوع سوپر OLED است و یکی از بهترین تجربه‌های نمایشگر بر روی تلفن‌های همراه هوشمند را برای کاربران به همراه می‌آورد. تقریبا ۸۵ درصد از کل بخش جلویی بدنه توسط این صفحه‌نمایش پوشانده شده است و این امر به‌واسطه ترکیب تصویری ۱۸٫۵ به ۹ این دستگاه میسر شده است.موبایلستان مرجع بررسی موبایل و بررسی گوشی هوشمند

رزولوشن خروجی نمایشگر گلکسی اس ۹ پلاس برابر با ۲۹۶۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است که موجب می‌شود تا تراکم پیکسل ۵۲۹ پیکسل در هر اینچ به وجود بیاید. این آمار و ارقام نشان می‌دهند که نمایشگر این تلفن همراه تا چه اندازه جذاب و مناسب است. بااین‌حال وقتی‌که در وضعیت‌های مختلف به استفاده از این نمایشگر دست می‌زنیم است که کیفیت اصلی خروجی آن خود را نشان می‌دهد. این نمایشگر در حقیقت می‌تواند به‌خوبی کاربران گلکسی اس ۹ پلاس را به بالاترین کیفیت خروجی رنگ و نور عادت بدهد.گلکسی اس 9 پلاس

 

برای مشاهده مطلب کلیک کنید: بررسی تخصصی گلکسی اس ۹ پلاس – کیفیت به توان سامسونگ

منبع: سایت موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 190 تاريخ : جمعه 29 تير 1397 ساعت: 4:31

صدمه به درگاه شارژ

طبق آمار مرکز تعمیرات تخصصی آروند، بسیاری از اسپیکرهای بلوتوثی حین شارژ آسیب می‌بینند. این حالت زمانی پیش می‌آید که کاربر اسپیکر وایرلس خود را به کابل شارژ متصل می‌کند تا شارژ شود. اما محل قرارگیری اسپیکر حین شارژ نامناسب است. برای مثال اسپیکر در محل بی ثباتی نظیر لب میز و پنجره قرار داده می‌شود، یا به دلیل کوتاه بودن کابل شارژ، اسپیکر جایی بین زمین و هوا معلق خواهند ماند. گاهی نیز پیش می‌آِید هنگامی که اسپیکر در شارژ است، روی زمین قرار داده می‌شود و احتمال له شدن، ضربه خوردن و کشیده شدن کابل شارژ به وجود می‌آید.

با چنین آسیب‌هایی، علاوه بر اینکه خطر آسیب پریز برق و کابل شارز وجود دارد، درگاه شارژ از قسمت داخل آسیب دیده و ارتباط آن با باتری قطع خواهد شد. در نتیجه، اسپیکر دیگر شارژ نخواهد شد. برای بررسی دقیق این مورد، باید اسپیکر را با یک کابل دیگر به شارژ زد. در این حالت شارژری که برای دیگر دستگاه‌ها به درستی عمل می‌کند، درباره اسپیکر مورد نظر کارکرد صحیحی نخواهد داشت. بنابراین با اتمام شارژ بلندگوی بلوتوثی ، دستگاه دیگر شارژ نشده و خاموش می‌شود.

صدمه به درگاه شارژ اسپیکر شارژی

تعمیر این ایراد مستلزم باز کردن اسپیکر و تعویض قطعه داخلی مربوط به درگاه شارژ بلندگو است. به هیمن دلیل کاربران باید در این مورد نیز، به مرکز تخصصی تعمیر اسپیکر مراجعه کنند تا در شرایط حرفه‌ای اسپیکر باز و تعمیر شود.


آروند فراز مهرگان، توانمند در تعمیر اسپیکرهای بلوتوثی

آسیب دیدن و از کار افتادن اسپیکرهای بلوتوثی ، اغلب قابل تعمیر و اصلاح است. اما به شرط آن که اسپیکر وایرلس به متخصصان این حوزه ارجاع داده شود. مرکز تعمیر و گارانتی آروند یکی از مراکز تخصصی تعمیر اسپیکرهای حرفه‌ای ، اسپیکرهای خانگی، ساندبار، باند پسیو، اکتیو و اسپیکرهای پورتابل شارژی است که با همکاری متخصصان با تجربه، به کارگیری ابزار و دستگاه‌های حرفه‌ای و استفاده از قطعات یدکی اورجینال، اسپیکرهای بلوتوثی ، شارژی و بی‌سیم برندهای مختلف به ویژه تعمیر اسپیکر JBL را به بهترین نحو ممکن تعمیر می‌کند.

همکاران ما در آروند فراز مهرگان، کنار کسب دانش و مهارت کافی، طی سال‌ها فعالیت در حوزه تعمیر دستگاه‌های صوتی حرفه‌ای و خانگی به بهترین و باتجربه‌ترین متخصصان فنی تعمیر این دستگاه‌ها تبدیل شده‌اند.

برای دریافت مشاوره یا طرح سوال درباره تعمیر اسپیکر بلوتوثی و سایر دستگاه‌های صوتی خود با واحد فنی مجموعه آروند تماس بگیرید.

اسپیکرهای بلوتوثی با حذف محدودیت‌های سیم، امکان استفاده از بلندگو و اسپیکر را در هر شرایط محیطی فراهم کرده‌اند. این دستگاه‌ها که از محبوب‌ترین دستگاه‌ها دیجیتالی هستند، سفر به دل طبیعت و کویر، پیکنیک، مهمانی‌ها و جشن‌های کوچک یا حتی انجام کارهای روزانه در خانه و محل کار را برای همه افراد خوشایندتر کرده‌اند. چرا که با استفاده از آن‌ها، کاربران بدون محدودیت می‌توانند به موسیقی دلخواه خود گوش دهند و لحظاه خود را خاطره‌انگیزتر کنند.

بنابر بررسی سایت آروند فراز مهرگان ٬ طبیعتا بلندگوهای تعبیه شده روی گوشی هوشمند، تبلت یا حتی لپ تاپ به خوبی و کیفیت اسپیکرهای شارژی و اسپیکرهای بلوتوثی نیستند. ضمن اینکه باتری گوشی و سایر منابع پخش، ظرفیت محدودی داشته و با استفاده از اسپیکرها حین پخش موزیک، شارژ گوشی با سرعت زیادی رو به اتمام خواهد رفت. به همین دلیل هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند جایگزین خوبی برای اسپیکرهای وایرلس باشند و صدای خروجی آن‌ها، کیفیت، رسایی و شفافیت صدای بلندگوهای پورتابل را ندارد. بنابراین این اسپیکرهای بلوتوثی با قابلیت‌های خاص خود توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند.

اما این بلندگوهای بی سیم کنار همه مزایا و ویژگی‌های کاربردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی نیز برای افراد به همراه دارند. چرا که اسپیکرهای شارژی به دلیل نوع کارایی خود، نسبت به بلندگوهای بزرگ که در جای ثابت قرار می‌گیرند بیشتر در معرض آسیب و خطرات مختلف هستند. در ادامه رایج‌ترین ایراداتی که برای اسپیکرهای وایرلس پیش خواهد آمد را با هم بررسی می‌کنیم. البته لازم به ذکر است، همه موارد تنها به دلیل سهل‌انگاری و خطاهای کاربر پیش می‌آید.

برای مشاهده مطلب کلیک کنید:  10 نکته طلایی درباره اسپیکرهای شارژی

منبع: سایت آروند فراز مهرگان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 165 تاريخ : جمعه 29 تير 1397 ساعت: 4:28

آروند فراز مهرگان با تعمیر تخصصی اسپیکرهای بلوتوثی و شارژی، به یکی از قطب‌های اصلی تعمیرات اسپیکر وایرلس تبدیل شده است.

اسپیکرهای بلوتوثی با حذف محدودیت‌های سیم، امکان استفاده از بلندگو و اسپیکر را در هر شرایط محیطی فراهم کرده‌اند. این دستگاه‌ها که از محبوب‌ترین دستگاه‌ها دیجیتالی هستند، سفر به دل طبیعت و کویر، پیکنیک، مهمانی‌ها و جشن‌های کوچک یا حتی انجام کارهای روزانه در خانه و محل کار را برای همه افراد خوشایندتر کرده‌اند. چرا که با استفاده از آن‌ها، کاربران بدون محدودیت می‌توانند به موسیقی دلخواه خود گوش دهند و لحظاه خود را خاطره‌انگیزتر کنند.

طبیعتا بلندگوهای تعبیه شده روی گوشی هوشمند، تبلت یا حتی لپ تاپ به خوبی و کیفیت اسپیکرهای شارژی و اسپیکرهای بلوتوثی نیستند. ضمن اینکه باتری گوشی و سایر منابع پخش، ظرفیت محدودی داشته و با استفاده از اسپیکرها حین پخش موزیک، شارژ گوشی با سرعت زیادی رو به اتمام خواهد رفت. به همین دلیل هیچ یک از آن‌ها نمی‌توانند جایگزین خوبی برای اسپیکرهای وایرلس باشند و صدای خروجی آن‌ها، کیفیت، رسایی و شفافیت صدای بلندگوهای پورتابل را ندارد. بنابراین این اسپیکرهای بلوتوثی با قابلیت‌های خاص خود توانسته‌اند جایگاه ویژه‌ای پیدا کنند.

اما این بلندگوهای بی سیم کنار همه مزایا و ویژگی‌های کاربردی که در اختیار کاربران قرار می‌دهند، نگرانی‌ها و دغدغه‌هایی نیز برای افراد به همراه دارند. چرا که اسپیکرهای شارژی به دلیل نوع کارایی خود، نسبت به بلندگوهای بزرگ که در جای ثابت قرار می‌گیرند بیشتر در معرض آسیب و خطرات مختلف هستند. در ادامه رایج‌ترین ایراداتی که برای اسپیکرهای وایرلس پیش خواهد آمد را با هم بررسی می‌کنیم. البته لازم به ذکر است، همه موارد تنها به دلیل سهل‌انگاری و خطاهای کاربر پیش می‌آید.


رطوبت

لذت بردن از موسیقی هنگام شنا، آب تنی، کنار دریا یا رودخانه و حین آب بازی یکی از بهترین حس‌های دنیاست که لحظاتی به یاد ماندنی را برای هر فردی فراهم می‌کند. ولی اگر اسپیکر شارژی مورد نظر در برابر آب و رطوبت مقاومت نداشته باشد، این لذت به خسارت جدی اسپیکر بلوتوثی و هزینه‌های بالا برای کاربر منتهی خواهد شد. آب و رطوبت، باعث سوختگی یا از کار افتادگی قطعات داخلی اسپیکر می‌شود. چرا که بخشی از این قطعات نسبت به آب حساس هستند و در صورت مرطوب شدن کاملا از کار می‌افتند. بری مثال صفحه‌ای که قطعات اصلی اسپیکر روی آن نصب شده است، جنسی نظیر کاغذ دارد که در صورت مرطوب شدن بافت آن کاملا آسیب می‌بیند و برای تعمیر اسپیکر بلوتوثی باید یک مرکز تخصصی برای تعمیر آن پیدا کرد.

رطوبت و آب خوردگی اسپیکر شارژی

اگر اسپیکر وایرلسی که نسبت به آب مقاومتی ندارد در مجاورت آب و رطوبت باشد، احتمال دارد کاربر شانس بیاورد و رطوبت به بخش‌های حساس بلندگو نفوذ پیدا نکند. در این حالت باید پیش از آنکه آب در قطعات داخلی اسپیکر نفوذ کند، با استفاده از یک سشوار همه بدنه بلندگو را خشک کرد تا رطوبت اسپیکر کاملا از بین برود.

ولی در صورتی که آب به نقاط حساس اسپیکر برسد، بلندگو بلافاصله از کار خواهد افتاد و احتمالا دیگر روشن نخواهد شد. بسیاری از کابربران تصور می‌کنند در این حالت اسپیکر برای همیشه از کار افتاده است. اما اینطور نیست! بهتر است اسپیکر را به مراکز تعمیر معتبر برد تا متخصصان فنی شرایط اسپیکر بلوتوثی را بررسی کنند.

البته باید به این نکته توجه کرد، حتی اسپیکرهای ضد آب هم سطح تحمل خاصی دارند و در صورتی که بیش از حد استاندارد اعلام شده از سوی کمپانی در آب باقی بمانند، آسیب خواهند دید.

ضربه

سهل‌انگاری در استفاده از اسپیکرهای شارژی، مهم‌ترین عامل آسیب این اسپیکرها است. بلندگوهای وایرس، نظیر هر دستگاه دیگری، نسبت به ضربه حساس هستند. افتادن از ارتفاع، برخورد محکم با اجسام، تکان‌های شدید و افتادن جسم سنگین روی اسپیکر از رایج‌ترین دلایل آسیب این اسپیکرهای بلوتوثی به شمار می‌آید. اگر کاربران اسپیکر خود را در محل امن و دور از دسترس کودکان قرار دهند، یا هنگام استفاده از آن حساسیت‌های بلندگو را در نظر بگیرند، باعث افزایش عمر مفید کارکرد آن می‌شوند. این ایراد اغلب با صداهای اضافه حین پخش موزیک، نظیر خش خش و کاهش کیفیت صدای خروجی خود را نشان می‌دهد. البته گاهی نیز با تکان دادن اسپیکر ممکن است صداهای اضافه‌ای شنیده شود.

بنابراین با کمی دقت در کیفیت صدای خروجی و بررسی شرایط عمومی اسپیکر بی سیم، می‌توان این مورد را چک کرد. اما برای بررسی و تشخیص دقیق ایراد دستگاه و تعمیر اسپیکر شارژی بهترین انتخاب، کمک گرفتن از متخصصان این حوزه است.

 

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید: تعمیر انواع اسپیکرهای بلوتوثی و شارژی 

منبع: سایت آروند فراز مهرگان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 155 تاريخ : جمعه 29 تير 1397 ساعت: 4:25

موبایلستان بهترین مرجع آموزش و ترفند گوشی های هوشمند

تلفن‌های هوشمند مبتنی بر سیستم عامل اندروید به مرور زمان دچار مشکل کاهش سرعت و عملکرد می‌شوند. البته روش‌هایی وجود دارند که انجام آن‌ها باعث می‌شود سرعت دستگاه مجددا همانند گذشته شده و عملکرد آن بهبود یابد. در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا با این روش‌ها آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.اغلب کاربران سیستم عامل اندروید گاهی با کاهش سرعت تلفن هوشمند خود مواجه شده‌اند. با وجود اینکه این کاهش سرعت می‌تواند دلایل متفاوتی داشته باشد، اما باید در کل باید اعلام کنیم که نباید در این خصوص نگران باشید. اگر شما یک تلفن هوشمند پایین رده خریداری کرده‌اید که ذاتا سرعت زیادی ندارد یا اینکه تلفن هوشمند شما قدرتمند بوده و در طول زمان سرعت آن کاهش پیدا کرده است، همگی مواردی هستند که می‌توان آن‌ها را رفع کرد.

مطالب مرتبط:

موبایل‌ها با استفاده روزانه برخی اطلاعات را در خود ذخیره می‌کنند که همین امر باعث می‌شود در طول زمان رفته رفته سرعت‌شان کاهش یابد. در این مقاله روش‌های مختلفی را برای افزایش سرعت دستگاه آموزش خواهیم داد. توجه داشته باشید که همه این روش‌ها تاثیراتی سریع دارند و می‌توانند خیلی سریع سرعت دستگاه‌تان را افزایش دهند.

۱- تشخیص مشکل

افزایش سرعت تلفن هوشمند

کاربران زمانی که تلفن هوشمندشان دچار مشکل کاهش سرعت می‌شود، باید ابتدا تشخیص دهند که دلیل این موضوع چیست. اپلیکیشن، اجرای اپلیکیشن‌ها به صورت همزمان یا خود سیستم از جمله مواردی هستند که می‌توانند در زمینه کاهش سرعت دستگاه تاثیر داشته باشند. Trepn Profiler نام اپلیکیشنی است که توسط کوالکام ارائه شده و به کاربران اجازه می‌دهد تا از پردازش‌های لحظه‌ای هسته‌های پردازنده مطلع شوند و نگاهی کلی به ترافیک شبکه داده و وای فای داشته باشند. اطلاع از سطح فعالیت پردازنده گرافیکی (GPU) و رم (RAM) نیز از سایر قابلیت‌های این اپلیکیشن است.

Trepn می‌تواند بررسی‌های دقیقی نیز روی هر اپلیکیشن انجام دهد و لیستی از فعالیت‌های آن را به دست آورد. از این اطلاعات جمع‌آوری شده می‌توان به عنوان وسیله‌ای برای بررسی و تحلیل عملکرد اپلیکیشن‌ها و سطح فشاری که هر اپلیکیشن به گوشی وارد می‌کند استفاده کرد. با کمک این اپلیکیشن، اگر به مشکل خاصی برخورد کردید که باعث سنگین شدن دستگاه شده،‌ به سادگی می‌توانید با حذف اپلیکیشن مشکل‌ساز، خالی کردن اطلاعات اپلیکیشن یا موارد این چنینی نسبت به رفع مشکل اقدام کنید. برای دانلود اپلیکیشن Trepn Profiler از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

۲- خالی کردن حافظه گوشی

کاربران باید توجه داشته باشند که تمام تصاویر و ویدیو‌هایی که از طریق دوربین ثبت می‌کنند یا تمام اپلیکیشن‌هایی که روی تلفن هوشمندشان نصب کرده‌اند، همگی فضایی را در حافظه دستگاه اشغال می‌کنند. تلفن‌های هوشمند برای اینکه بتوانند با سرعت مناسبی دستورات کاربران را اجرا کنند، نیاز به مقداری فضای خالی روی دستگاه دارند. به یاد داشته باشید در  آموزش و ترفند گوشی های هوشمند٬ اگر حافظه گوشی شما پر شده است، همین موضوع می‌تواند دلیلی برای کاهش سرعت دستگاه باشد که با خالی کردن آن از طریق حذف محتوای اضافه می‌توانید این مشکل را رفع کنید. باید توجه داشت که با انتقال اپلیکیشن‌ها و تصاویر به کارت حافظه جانبی دستگاه نیز می‌توان این مشکل را مدیریت کرد.

مطلب مرتبط:

برای اطلاع از میزان فضای خالی در تلفن هوشمند اندرویدی، باید به بخش تنظیمات گوشی رفته و سپس از طریق قسمت حافظه یا همان Storage اقدام کنید. یکی از ساده‌ترین راهکار‌هایی که باعث می‌شود بتوانید سریع‌تر حافظه تلفن هوشمندتان را خالی کنید، استفاده از بخش اپلیکیشن‌ها (Applicatons) در منو تنظیمات گوشی است. همه ما اپلیکیشن‌های بسیار زیادی روی تلفن هوشمند خود داریم که شاید در طول ماه یک بار هم از آن‌ها استفاده نمی‌کنیم. پس بهتر است که برای خالی کردن حافظه تلفن هوشمند خود به سراغ بخش اپلیکیشن‌ها در منو تنظیمات رفته و از طریق این بخش نسبت به حذف اپلیکیشن‌های اضافی اقدام کنیم.

برای حذف اپلیکیشن‌ها باید بعد از ورود به قسمت اپلیکیشن‌ها در تنظیمات تلفن هوشمند، باید برنامه مورد نظر را لمس کنید و بعد از ورود به صفحه مربوطه، از طریق دکمه حذف یا Unistall نسبت به پاک کردن آن اقدام نمایید.در آموزش و ترفند گوشی های هوشمند این مراحل را برای تمام اپلیکیشن‌هایی که روی دستگاه‌تان اضافه هستند می‌توانید انجام دهید.

یکی از موارد دیگری که باعث پر شدن حافظه دستگاه می‌شود، پوشه دانلود‌ها است. اغلب کاربران اطلاعات و فایل‌های زیادی را روی تلفن هوشمند خود دانلود می‌کنند و بعد از انجام این کار، تمام فایل‌ها در پوشه دانلود گوشی بدون استفاده باقی می‌مانند. حذف کردن محتوای غیر ضروری در این پوشه نیز می‌تواند کمک زیادی به خالی شدن حافظه دستگاه کند. برای انجام این کار باید در بخش تنظیمات مربوط به حافظه، به سراغ گزینه Downloads بروید و سپس تمام فایل‌هایی که اضافی هستند را حذف نمایید.

بسیاری از اپلیکیشن‌ها برای اینکه کارکرد سریع‌تری داشته باشند، اقدام به ذخیره سازی برخی اطلاعات می‌کنند. اگرچه این موضوع یک نکته کاربردی است اما باید توجه داشت که در  آموزش و ترفند گوشی های هوشمند اگر فضای خالی زیادی روی دستگاه خود نداشته باشید، همین موضوع می‌تواند موجب کاهش سرعت دستگاه شود. برای حذف کردن این اطلاعات غیرضروری باید در بخش اپلیکیشن‌ها که داخل تنظیمات گوشی قرار دارد، وارد اپلیکیشن مورد نظر شده و با لمس دکمه Clear Cached Data نسبت به حذف اطلاعات ذخیره شده اقدام نمایید. از آنجایی که قریب به اتفاق اپلیکیشن‌ها برخی اطلاعات را ذخیره می‌کنند، بهتر است که این کار را برای تمام آن‌ها انجام دهید.

در آموزش و ترفند گوشی های هوشمند فایل‌های زیادی نیز روی تلفن‌های هوشمند وجود دارند که پیش‌تر روی دستگاه خود ریخته‌ایم و اکنون در گوشه‌ای از حافظه، فضا را اشغال کرده‌اند. کاربران برای افزایش سرعت تلفن هوشمند خود، باید فایل‌های این چنینی را نیز حذف کنند.

در آموزش و ترفند گوشی های هوشمند مقایسه میزان فضای خالی موجود در ابتدای کار که در بخش حافظه نمایش داده می‌شد،‌ با فضای خالی بعد از پاک کردن اطلاعات اضافی می‌تواند شما را از میزان اطلاعات پاک شده روی کل گوشی مطلع کند.

کاربران سیستم عامل اندروید می‌توانند نسبت به غیرفعال کردن برخی اپلیکیشن‌ها نیز اقدام کنند. همانند تمام سیستم عامل‌ها، در اندروید هم برخی اپلیکیشن‌ها به صورت خودکار لود و اجرا می‌شوند که ممکن است فضای گوشی را اشغال کنند. در دستگاه‌های روت شده می‌توان این گونه از اپلیکیشن‌ها را کاملا حذف کرد و در دستگاه‌های عادی نیز باید از طریق بخش تنظیمات مربوط به همان اپلیکیشن نسبت به غیرفعال (Disable) کردن آن‌ها اقدام نمود. البته توصیه می‌کنیم که این کار را انجام ندهید! چون ممکن است آن اپلیکیشن عملکرد خاصی را روی دستگاه مدیریت کند که در نتیجه غیرفعال کردن آن، امکان دسترسی به آن عملکرد را نخواهید داشت.

۳- حذف ویجت‌های غیرضروری

تلفن‌های هوشمند دارای قابلیتی کاربردی به نام ویجت هستند. ویجت‌ها به عنوان ابزاری شناخته می‌شوند که در صفحه اصلی دستگاه قرار می‌گیرند و عملکردی نظیر نمایش ساعت یا وضعیت آب و هوا را از خود نشان می‌دهند. با وجود مفید بودن این ابزار‌ها، باید توجه داشت که هر ویجت، بخش زیادی از عملکرد دستگاه را به خود اختصاص می‌دهد. پس اگر ویجت‌هایی روی صفحه خانگی خود دارید که چندان از آن‌ها استفاده نمی‌کنید،‌ بهتر است که برای افزایش سرعت دستگاه‌تان، آن‌ها را غیرفعال نمایید. آموزش و ترفند گوشی های هوشمند  اگر تنها چند ویجت را روی صفحه فعال کنید مشکل خاصی به وجود نخواهد آمد اما استفاده از چندین ویجت باعث می‌شود که عملکرد دستگاه به صورت چشمگیری کاهش یابد.

۴- غیرفعال کردن انیمیشن و افکت‌های اضافی

افزایش سرعت تلفن هوشمند

اگر دقت کرده باشید، در زمان استفاده از تلفن هوشمند و منو‌های آن، برخی انیمیشن‌ها و افکت‌ها نمایش داده می‌شوند که از طریق آن‌ها زیبایی محیط نرم افزاری دستگاه افزایش می‌یابد. این انیمیشن‌ها و افکت‌ها بر اساس رابط کاربری که از آن استفاده می‌کنید متفاوت هستند. اگرچه این انیمیشن‌ها جالب و زیبا هستند اما باید توجه داشت که باعث کاهش سرعت دستگاه می‌شوند. تنظیمات مربوط به رابط کاربری خود را در این خصوص بررسی کنید و اگر امکان غیرفعال کردن انیمیشن‌ها را مشاهده کردید،‌ نسبت به خاموش کردنشان اقدام کنید تا سرعت دستگاه افزایش یابد. اما اگر در تنظیمات رابط کاربری، بخشی را در این خصوص پیدا نکردید یا حتی تنظیماتی در خصوص رابط کاربری روی دستگاه شما وجود نداشت، می‌توانید از طریق مقاله‌ای که چندی پیش در موبایلستان منتشر شد اقدام نمایید. در آن مقاله از طریق بخش تنظیمات توسعه دهندگان روشی معرفی شده بود که امکان غیرفعال کردن انیمیشن‌های دستگاه را در اختیار کاربران قرار می‌داد. برای مطالعه مقاله مذکور می‌توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید:

چگونه از طریق تنظیمات توسعه دهندگان، سرعت تلفن هوشمند اندرویدی را افزایش دهیم؟

۵- اپلیکیشن‌های در حال اجرا با ببندید

بنا بر نظر کارشناس سایت موبایلستان با وجود اینکه استفاده از قابلیت مالتی تسکینگ باعث می‌‌شود که به سادگی بین اپلیکیشن‌های در حال اجرا حرکت کنید و به ابزار‌های مختلف دسترسی داشته باشید، اما این قابلیت موجب برخی کاهش عملکرد‌ها در دستگاه می‌شود. کاربران برای افزایش عملکرد دستگاه خود بهتر است که در طول روز چندین بار لیست اپلیکیشن‌های در حال اجرا را باز کنند و اپلیکیشن‌هایی که در حال اجرا هستند ولی نیازی به آن‌ها ندارند را متوقف نمایند. برای نمایش لیست اپلیکیشن‌های اخیر یا همان اپلیکیشن‌های در حال اجرا تنها کافی است که دکمه مربوط را لمس کنید. این دکمه در کنار دکمه خانه (Home) قرار دارد.

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید: آموزش افزایش سرعت تلفن هوشمند مبتنی بر اندروید

منبع: سایت موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 154 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 19:47

آنر ۷C نام یک میان رده‌ی قدرتمند و البته اقتصادی از کمپانی چینی آنر است که با مشخصات سخت افزاری متوسط رو به بالا برای کاربران عرضه شده است. امروز در موبایلستان قصد داریم نگاهی ویژه بر این محصول آنر داشته باشیم. با ما همراه باشید. موبایلستان بهترین مرجع بررسی تخصصی گوشی های هوشمند٬ به شما در شناخت بهتر این میان رده کمک می کند.

آنر ۷ دومین پرچمدار کمپانی آنر است که در سال ۲۰۱۵ علاوه بر بازارهای چین برای اروپا و کشورهای آسیایی نیز عرضه شد. تا کنون سه میان‌رده برای پرچمدار آنر ۷ معرفی شده است: آنر ۷i و آنر ۷C  و آنر ۷X بررسی تخصصی گوشی
آنر ۷C با بهره مندی از مشخصات سخت افزاری خوب و قیمتی که با توجه به این مشخصات مقرون به صرفه است٬ به عنوان یک گوشی اقتصادی معرفی شده است. یک گوشی بسیار زیبا که با حفظ برخی ویژگی‌های نسخه‌ی پرچمدار خود یعنی آنر ۷ ٬ به خوبی نظر همگان را به خود جلب نموده است. گفتنی است گوشی هوشمند آنر ۷C که در دو نسخه و با رم و حافظه داخلی مختلف عرضه شده است٬ در ظاهر بسیار شبیه به گوشی آنر ۷X  است اما با بررسی مشخصات فنی متوجه تفاوت‌های اصلی این دو در موبایلستان خواهیم شد.

بنابر بررسی موبایلستان گوشی آنر ۷C در مارس ۲۰۱۸ با قیمتی در حدود ۱۴۰ یورو (برای نسخه‌ی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی) و یا با برچسب قیمت ۲۰۰ دلار(برای نسخه‌ی ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی) و در ۳ رنگ مشکی٬ طلایی و آبی بطور رسمی برای کاربران عرضه شد. این گوشی اقتصادی برخلاف میان رده‌های آنر ۶ دارای بدنه‌ای فلزی است که سبب طراحی زیباتر آنر ۷C شده است. این محصول آنر دارای یک نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن +HD ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. نمایشگر این میان‌رده‌ی آنر دارای حاشیه‌های بسیار باریکی است که در کنار وزن ۱۶۴ گرمی دستگاه حس خوشایندی را حین استفاده به کاربر القا می کند. آنر برای این محصول زیبا و خوش قیمت خود یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ است با ۸ هسته پردازشی در نظر گرفته است که در حقیقت قلب تپنده‌ی این دستگاه محسوب می‌شود. یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین انرژی گوشی آنر ۷C را به عهده دارد. این میان‌رده‌ی قدرتمند که به سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو مجهز است٬ از دوربین دوگانه با سنسورهای های ۲ و ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار شده است همچنین یک دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی در پنل جلویی تعبیه شده است. آنر برای احراز هویت کاربر در این میان رده سنگ تمام گذاشته؛ آنر ۷C علاوه بر سیستم تشخیص چهره دارای حسگر اثر انگشت در قاب پشتی خود است. از مواردی که کمتر در میان‌رده‌ها شاهد آن هستیم وجود یک اسلات ترکیبی در این دستگاه است که امکان قرار گرفتن دو نانو سیم و یک درگاه میکرو اس دی را در این گوشی هوشمند فراهم می‌کند. با استفاده از این درگاه حافظه امکان افزایش حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد.

نقاط ضعف و قوت:

نقاط قوت آنر ۷C  کم نیستند ولی به چند مورد که بیشترین رای را از سمت کاربران دریافت کردند اشاره میکنیم؛

۱٫ وجود اسلات ترکیبی دربرگیرنده‌ی دوسیم‌کارت و یک کارت حافظه میکرواس‌دی

۲٫ دوربین دوگانه

۳٫ قابلیت‌های نرم‌افزاری بسیار جالب و کاربردی

۴٫ طراحی بدنه بسیار خوب و وجود بلوتوث دوگانه

و در برابر این نقاط قوت نقاط ضعفی هم برای این دستگاه وجود دارد:

۱٫ نمایشگر می‌تواند روشن‌تر باشد و در برابر نور خورشید وضوح بهتری داشته باشد

۲٫ وجود پردازنده‌ی نه چندان قوی که برخی اوقات کندی و لگ به همراه دارد

۳٫ عدم پشتیبانی از فناوری شارژ سریع

جمع‌بندی:

در نهایت تهیه این گوشی هوشمند کاربردی و البته بسیار زیبا را به تمام کسانی که قصد خرید یک میان‌رده قدرتمند را دارند٬ پیشنهاد میکنیم. قیمت آنر ۷C در مقایسه با میان‌رده های دیگر با توجه به قابلیت‌هایی که دارد بسیار مناسب است. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی پرچمدار با قیمت نجومی نیستید می‌توانید با پرداخت حدودا ۱۴۰ یورو تجربه ای متفاوت را از کار کردن با یک میان‌رده نسبتا عالی بدست آورید.

برای مشاده مطب بصورت کامل و بررسی نمایشگر و طراحی و دوربین گوشی کلیک کنید : بررسی تخصصی گوشی آنر ۷C

منبع: موبایلستان


بیشتر بخوانید:

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 179 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 19:43

 

آشنایی با میکسر

یادگیری کار با میکسر با وجود کلیدها، فیدرها ودستگیره‌های مختلف، ممکن است در ابتدا دلهره‌آور به نظر برسد. اما به یاد داشته باشید همه کانال‌های میکسر تنظیمات مشابه و یکسانی دارند. اگر نحوه تنظیم یکی از کانال‌های میکسر را یاد بگیرید، می‌توانید همه کانال‌های آن را به راحتی مدیریت و کنترل کنید.

کانال‌های روی میکسر، ورودی‌های مشخصی دارند. نظیر XLR، 4/1 یا RCA. بعضی ورودی‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند که هم برای ورودی‌های XLR میکروفون و هم برای 1/4 قابل استفاده خواهند بود.

هر میکسر Bus، Channel Strip، Equlaizer و قسمت‌های مهم دیگری دارد که هریک وظایف و عملکرد خاصی را به عهده گرفته است. بررسی هریک از این موارد حث بسیار مفصلی است که در این گزارش نمی‌گنجد. بنابراین برای آشنایی بیشتر با میکسرها، اصطلاحات و انواع آن، راهنمای جامع میکسر و پاور میکسر صدا را مطالعه کنید.

میکسر دیجیتال یا آنالوگ

عموما میکسرهای آنالوگ به دلیل کلیدها، فیدرها و دستگیره‎های مختلفی که روی خود دارند برای کاربران جذاب‌تر بوده و البته از نظر بسیاری افراد کاربری آسان‌تری نیز دارند. اما در حقیقت عملکردهای میکسرهای دیجیتال آسان‌تر است و قابلیت‌های بیشتری نیز در اختیار شما قرار می‌دهد. برای مثال تنها با لمس یک کلید روی میکسر دیجیتال، می‌توانید سگینال‌ها را به مسیرها و افکت‌های از پیش برنامه‌ریزی شده هدایت کنید.

علاوه براین بعضی از میکسرهای دیجیتال با پلاگین‌های نرم‌افزاری سازگار هستند که قابلیت‌ها و امکانات قابل توجهی در اختیار شما قرار می‌دهد. همچنین به تازگی امکان مدیریت برخی تنظیمات میکسرهای دیجیتال و تعمیر میکسر دایناکورد  از طریق لپ‌تاپ، گوشی هوشمند یا تبلت فراهم شده است.

 تعمیر میکسر بهرینگر همچنین می‌توانند صداهای همهمه، ناخواسته و مزاحم را کاملا حذف کنند. همچنین از کاربردی‌ترین ویژگی‌های میکسرهای دیجیتال می‌توان به امکان ذخیره تنظیمات مربوط به میکس اشاره کرد. یعنی هنگامی که تنظیمات خاصی را روی میکسر دیجیتال اعمال کرده و از آن استفاده می‌کنید، می‌توانید آن را روی USB یا حافظه داخلی ذخیره کنید و بعدها مجددا همان تنظیمات را بازخوانی کنید تا در زمانتان صرفه جویی شود. یکی ازمهمترین موارد درباره  تعمیر میکسرساندکرافت تجربه و مهارت شخص تعمیرکار است.

راهنمای خرید سیستم پی ای PA ویژه میکسر صدا

میکسرهای آنالوگ به دلیل داشتن هزینه‌های پایین‌تر و سهولت در استفاده همیشه محبوبیت خود را حفظ کرده‌اند. با توجه به اینکه میکسرهای آنالوگ با دستگیره‌های فیزیکی، سوییچ‌ و فیدرها کنترل می‌شوند، عملکرد آن‌ها تا حدودی بصری‌تر از انواع دیجیتال است. از طرفی اغلب کاربران کلیدها و فیدرهای پیش روی خود را بهتر از منوهای پنهان میکسر دیجیتال درک می‌کنند و استفاده از آن را آسان‌تر می‌دانند. بنابراین باید ببینید نظر شما چیست؟ کارایی و قابلیت‌های بیشتر یا کاربری بصری‌تر؟ کدام یک برای شما اهمیت بیشتری خواهد داشت؟ از تعمیر میکسر مایداس چیزی می‌دانید؟

هر دو میکسر آنالوگ و دیجیتال، می‌توانند صدا را با کیفیت بسیار بالایی انتقال دهند و کارایی کافی را برای رضایت شما خواهند داشت. به همین دلیل نمی‌توان گفت محدودیت خاصی در آن‌ها وجود دارد که مانع از انتخابشان شود.

برای تعمیر میکسر دایناکورد ٬ تعمیر میکسرساندکرافت ٬ تعمیر میکسر مایداس ٬ تعمیر میکسر بهرینگر مطمئنا شرکت بزرگ آروند افزار بهترین گزینه خواهد بود.

میکسر یا پاور میکسر

پاور میکسرها دارای آمپلی فایر یا تقویت کننده هستند که باعث می‌شود نیازی به تهیه آمپلی فایر جداگانه نباشد. بنابراین اغلب پاور میکسرها در یک سیستم PA حمل آسان‌تر، تنظیمات راحت‌تر و قیمت کمتری دارند. اما از طرفی ممکن است پاور میکسرها که دارای آمپلی فایر هستند، نسبت به میکسرهای صدا که به طور جداگانه به آمپلی فایر متصل می‌شوند خروجی ضعیف‌تری داشته باشند. بنابراین احتمال اینکه بتوان از آن‌ها در محیط‌ها و در مقیاس‌های بزرگ استفاده کرد، بسیار کم خواهد بود.تعمیر پاور میکسر صدا 

نکته دیگر آنکه تهیه پاور میکسر بی شک مقرون به صرفه خواهد بود. چرا که در صورت ارتقای این دستگاه، شما میکسر و آمپلی فایر را همزمان ارتقا خواهید داد. تعمیر پاور میکسر صدا 

برای مشاهده ادامه مطلب کلیک کنید‌: نکات مهم درباره‌ی میکسر و پاور میکسر

منبع: سایت آروند 

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 170 تاريخ : سه شنبه 26 تير 1397 ساعت: 19:37

آنر ۷C نام یک میان رده‌ی قدرتمند و البته اقتصادی از کمپانی چینی آنر است که با مشخصات سخت افزاری متوسط رو به بالا برای کاربران عرضه شده است. امروز در موبایلستان قصد داریم نگاهی ویژه بر این محصول آنر داشته باشیم. با ما همراه باشید.

آنر ۷ دومین پرچمدار کمپانی آنر است که در سال ۲۰۱۵ علاوه بر بازارهای چین برای اروپا و کشورهای آسیایی نیز عرضه شد. تا کنون سه میان‌رده برای پرچمدار آنر ۷ معرفی شده است: آنر ۷i و آنر۷C  و آنر ۷X
آنر ۷C با بهره مندی از مشخصات سخت افزاری خوب و قیمتی که با توجه به این مشخصات مقرون به صرفه است٬ به عنوان یک گوشی اقتصادی معرفی شده است. یک گوشی بسیار زیبا که با حفظ برخی ویژگی‌های نسخه‌ی پرچمدار خود یعنی آنر ۷ ٬ به خوبی نظر همگان را به خود جلب نموده است. گفتنی است گوشی هوشمند آنر ۷C که در دو نسخه و با رم و حافظه داخلی مختلف عرضه شده است٬ در ظاهر بسیار شبیه به گوشی آنر ۷X  است اما با بررسی مشخصات فنی متوجه تفاوت‌های اصلی این دو خواهیم شد.


معرفی گوشی آنر ۷C :

گوشی آنر ۷C در مارس ۲۰۱۸ با قیمتی در حدود ۱۴۰ یورو (برای نسخه‌ی ۳ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی) و یا با برچسب قیمت ۲۰۰ دلار(برای نسخه‌ی ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی) و در ۳ رنگ مشکی٬ طلایی و آبی بطور رسمی برای کاربران عرضه شد. این گوشی اقتصادی برخلاف میان رده‌های آنر ۶ دارای بدنه‌ای فلزی است که سبب طراحی زیباتر آنر ۷C شده است. این محصول آنر دارای یک نمایشگر ۵.۹۹ اینچی با رزولوشن +HD ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل است. در بررسی نمایشگر این میان‌رده‌ی آنر دارای حاشیه‌های بسیار باریکی است که در کنار وزن ۱۶۴ گرمی دستگاه حس خوشایندی را حین استفاده به کاربر القا می کند. آنر برای این محصول زیبا و خوش قیمت خود یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ است با ۸ هسته پردازشی در نظر گرفته است که در حقیقت قلب تپنده‌ی این دستگاه محسوب می‌شود. یک باتری ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعتی نیز وظیفه‌ی تامین انرژی گوشی آنر ۷C را به عهده دارد. این میان‌رده‌ی قدرتمند که به سیستم عامل اندروید ۸.۰ اوریو مجهز است٬ از دوربین دوگانه با سنسورهای های ۲ و ۱۳ مگاپیکسلی برخوردار شده است همچنین یک دوربین ۸ مگاپیکسلی نیز برای ثبت تصاویر سلفی در پنل جلویی تعبیه شده است. آنر برای احراز هویت کاربر در این میان رده سنگ تمام گذاشته؛ آنر ۷C علاوه بر سیستم تشخیص چهره دارای حسگر اثر انگشت در قاب پشتی خود است. از مواردی که کمتر در میان‌رده‌ها شاهد آن هستیم وجود یک اسلات ترکیبی در این دستگاه است که امکان قرار گرفتن دو نانو سیم و یک درگاه میکرو اس دی را در این گوشی هوشمند فراهم می‌کند. با استفاده از این درگاه حافظه امکان افزایش حافظه جانبی تا ۲۵۶ گیگابایت وجود دارد.


مشخصات فنی گوشی آنر ۷C :

۱٫ بدنه: بدنه‌ی فلزی در ابعاد (۱۵۸.۳ در ۷۶.۷ در ۷.۸ میلی‌متر ) و وزن ۱۶۴ گرم ٬ دو سیم‌کارته نانو-سیم, همزمان یکی فعال

۲٫ صفحه نمایش: در اندازه ۵.۹۹ اینچ از نوع IPS LCD لمسی خازنی٬ ۱۶ میلیون رنگ با رزولوشن ۷۲۰ در ۱۴۴۰ پیکسل و نسبت تصویر ۱۸ به ۹

۳٫ دوربین اصلی: دوربین دوگانه  ۱۳ مگاپیکسل و ۲ مگاپیکسل با توانایی فوکوس خودکار و تشخیص فاز٬ فلش LED و قابلیت برچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره٬ پاناروما و HDR

 ۴٫ دوربین سلفی: دوربین ۸ مگاپیکسلی با فلش LED

۵٫ تراشه : یک تراشه‌ی اسنپدراگون ۴۵۰ با پردازنده مرکزی  ۸ هسته‌‌‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A۵۳ و پردازنده گرافیکی Adreno ۵۰۶

۶٫ حافظه: ۳/۴ گیگابایت رم و حافظه داخلی ۳۲/۶۴ گیگابایت

۷٫ باتری: باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۳۰۰۰ میلی آمپر ساعت

۸٫ سیستم عامل: اندروید ۸٫۰ (اوریو) و رابط‌ کاربری EMUI ۸.۰

۹٫ اتصالات: شبکه بی‌سیم؛ Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ b/g/n٬ Wi-Fi Direct هات‌اسپات و بلوتوث۴٫۲٬  A۲DP٬ LE همچنین دارای USB از نوع microUSB ۲.۰  GPS است و این میان رده فاقد رادیو است.

۱۰٫ صدا: دارای جک ۳.۵ میلی‌متری و لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی

۱۱٫ سایر قابلیت‌ها:  حسگر اثرانگشت در پشت گوشی٬ قطب‌نما٬ شتاب‌سنج٬ سنسور مجاورت٬ ویراستار عکس و فیلم٬ نمایش‌دهنده‌ی اسناد٬ پخش‌کننده‌ی MP۳/eAAC+/WAV/Flac و پخش‌کننده‌ی MP۴/H.۲۶۴

۱۲٫ شبکه: دارای فناوری GSM / HSPA / LTE


جعبه گشایی:

در بررسی اولیه جعبه آنر ۷C ٬ شاهد جعبه‌ آبی رنگ با برند آنر هستیم که با فونتی بزرگ بر روی جعبه نمایان است و نام دستگاه یعنی honor ۷C در کنار برند آنر بر روی جعبه با فونتی سفید رنگ حک شده است. مانند محصولات پیشین آنر٬ هیچ عکسی از گوشی‌ هوشمندی که دورن جعبه قرار دارد٬ مشاهده نمی‌شود. در پشت جعبه این دستگاه٬ اطلاعاتی مانند اندازه و نوع صفحه نمایش٬ اطلاعات مربوط به دوربین دستگاه و .. درج شده است.
پس از بازگشایی جعبه٬ یک عدد گوشی هوشمند٬ دفترچه راهنما٬ کابل ساده microUSB و شارژر در اختیار قرار می‌گیرد.این دستگاه در پوششی پلاستیکی در دسترس است که محافظی در برابر صدمات احتمالا در زمان بارگیری محسوب می‌شود

 

برای مشاهده ادامه مطلب کلیلک کنید:  بررسی تخصصی گوشی آنر ۷C / متحیر شوید

منبع: سایت موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 140 تاريخ : دوشنبه 25 تير 1397 ساعت: 3:59

توقف ناگهانی یا همان Force Close اپلیکیشن یکی از مشکلاتی است که کاربران سیستم عامل اندروید با آن مواجه هستند. در این مقاله از موبایلستان به ذکر روش‌هایی برای رفع این مشکل می‌پردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

یکی از موارد آزاد دهنده در سیستم عامل اندروید، توقف ناگهانی اجرای یک اپلیکیشن خاص است. در واقع شما زمانی که از یک اپلیکیشن استفاده می‌کنید، ممکن است بنابر دلایلی اپلیکیشن به مشکل برخورد کرده و در نتیجه شما را بیرون بیاندازد. در این صورت پیغام خطایی تحت عنوان Unfortunately, …. Has stopped نمایش داده می‌شود که به معنای متاسفانه فلان اپلیکیشن متوقف شد است. این خطا ممکن است در زمان استفاده از اپلیکیشن یا فعال بودن آن در پس زمینه نیز صورت گیرد. بدون شک چنین موضوعی بسیار آزار دهنده است. البته راه‌هایی وجود دارند که از طریق آن‌ها می‌توان این مشکل را تاحدودی برطرف کرد. در این مقاله به روش‌های رفع این مشکل می‌پردازیم.

مطالب مرتبط:

خالی کردن حافظه اپلیکیشن

بنابر بررسی موبایلستان ٬ هر اپلیکیشنی نظیر مخاطبین، گالری یا حتی اپلیکیشن‌های سوم شخص ممکن است که با مشکل توقف ناگهانی مواجه شوند. یکی از دلایلی که می‌تواند باعث ایجاد چنین مشکلی شود، زیاد شدن اطلاعات موجود در حافظه برنامه است. برای حذف این اطلاعات باید به صورت زیر اقدام کنید:

  • وارد بخش تنظیمات گوشی شوید
  • به قسمت اپلیکیشن‌ها (Application) بروید
  • در این بخش اپلیکیشنی که با مشکل مواجه می‌شود را پیدا کنید
  • وارد اپلیکیشن مورد نظر شده و گزینه‌های Clear Cache و در صورت لزوم Clear Data را لمس کنید

توقف ناگهانی اپلیکیشن

Clear Cache اولین دکمه‌ای است که باید آن را لمس کرده و نسبت به حذف اطلاعات جمع آوری شده در اپلیکیشن اقدام کنید. در واقع این اطلاعات مواردی هستند که اپلیکیشن در خود ذخیره می‌کند تا در استفاده‌های بعدی، سرعت لود برنامه بیشتر شود. پاک کردن این اطلاعات ممکن است که لود برنامه در مراتب بعدی را تاحدودی کاهش دهد.

بنابر بررسی موبایلستان  Clear Data نیز تمام اطلاعات اپلیکیشن را حذف می‌کند که شامل فایل‌ها، تنظمیات، حساب‌های کاربری مربوط به برنامه و تمام موارد مشابه می‌شود. پس تنها در صورتی که با حذف کردن فایل‌های کش مشکل رفع نشد، بهتر است که به سراغ گزینه Clear Data بروید. اگر اطلاعات اپلیکیشن را پاک کرده باشید، در اولین ورود به اپلیکیشن نیاز است که مجددا وارد حساب کاربری خود شوید و اپلیکیشن دقیقا مثل روزی می‌شود که برای اولین بار آن را نصب کرده بودید.

 

برای مشاهده ادامه این مطلب بسیار کاربردی کلیک کنید: روش رفع مشکل توقف ناگهانی اپلیکیشن در سیستم عامل اندروید  

منبع: سایت موبایلستان 

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 183 تاريخ : دوشنبه 25 تير 1397 ساعت: 3:48

اندروید گو در حال حاضر تبدیل به سیستم عامل برخی از تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت و ضعیف شده است. این سیستم عامل باعث می‌شود که عملکرد دستگاه بهتر شده و دستورات روان‌تر اجرا شوند. در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا روشی را برای کاربران نسخه عادی آموزش دهیم تا از طریق آن بتوانند دستگاه خود را از نظر عملکرد شبیه به اندروید Go کنند. همراه ما باشید. 

اندروید گو (Android Go) نام نوآوری جدید گوگل است که برای دستگاه‌هایی با مشخصات نسبتا ضعیف عرضه شده است. این سیستم عامل باعث می‌شود که دستگاه از نظر عملکرد بهتر شود و روان‌تر کار کند. در واقع اندروید گو برای دستگاه‌های اقتصادی و ارزان قیمتی عرضه شده که با استفاده از نسخه عادی اندروید دچار برخی مشکلات در زمینه عملکرد می‌شوند و چندان روان کار نمی‌کنند. اندروید گو در واقع جایگزینی برای اندروید One به حساب می‌آید و در تلاش است تا برخلاف نسخه قبلی، موفق شود. لازم به ذکر است که اندروید One نیز اکنون تغییر رویکرد داده و برای دستگاه‌های نسبتا بالارده در کمپانی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

در طول ماه‌های گذشته شاهد محصولات بسیار زیادی توسط کمپانی‌های مختلف بودیم که از اندروید گو استفاده می‌کردند و برای بازار‌های مختلف جهان عرضه شده بودند. البته باید توجه داشت که اندروید گو بیشتر بازار کشور‌های در حال توسعه را هدف قرار داده است. زیرا اغلب تلفن‌های هوشمند اقتصادی و ارزان قیمت نیز در این بازار‌ها عرضه می‌شوند.موبایلستان

اندروید گو

کاربران سیستم عامل اندروید اکنون می‌توانند با انجام برخی تنظیمات، عملکردی شبیه به اندروید گو را روی دستگاه خود اعمال کنند. انجام این کار باعث خواهد شد که عملکرد تلفن هوشمند سریع‌تر از قبل شود و دستورات روان‌تر انجام شوند. البته باید توجه داشت که اگر تلفن هوشمند شما مشخصات نسبتا بالایی دارد، بهتر است که به اندروید گو مهاجرت نکنید و از همان نسخه عادی سیستم عامل اندروید استفاده نمایید. در ادامه آموزش انجام این کار و شیوه مهاجرت از اندروید عادی به اندروید گو قرار گرفته است.موبایلستان

این نسخه باعث می‌شود که حافظه رم کمتری روی دستگاه مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه فضای خالی بیشتری از رم باقی می‌ماند. فضای بیشتر رم نیز به معنای قدرت بیشتری دستگاه برای انجام سریع‌تر دستورات است. با انجام این کار، گوگل پلی شما را به عنوان یکی از کاربران اندروید گو خواهد شناخت و در نتیجه نسخه سبک‌تری از اپلیکیشن‌های مطرح نظیر یوتیوب و Gboard را نیز برای شما پیشنهاد خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در طول چند روز گذشته، اینستاگرام نیز یک نسخه سبک از اپلیکیشن اندرویدی خود را معرفی کرد که تنها حدود ۵۰۰ کیلوبایت حجم دارد. نسخه سبک و لایت برخی اپلیکیشن‌های مطرح را از طریق لینک‌های زیر می‌توانید دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید. حتی اگر از نسخه عادی اندروید نیز بهره می‌برید، استفاده از نسخه لایت اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند سرعت اجرای آن‌ها را افزایش دهد.

اگر بخواهیم در خصوص مصرف رم در اندروید گو اطلاعات مشهودتری ارائه کنیم، باید بگوییم که در موتورولا موتو G۳ که ۱ گیگابایت حافظه رم دارد، سیستم عامل تنها ۳۹۰ مگابایت از آن را اشغال می‌کند و باقی آن خالی می‌ماند. همین امر باعث بهبود عملکرد دستگاه می‌شود.موبایلستان

پیش از اینکه آموزش را شروع کنیم، اعلام می‌کنیم که موبایلستان هیچ مسئولیتی در خصوص مشکلات احتمالی دستگاه شما ندارد و ریسک این انتقال را باید در نظر بگیرید. البته توصیه می‌کنیم که پیش از این انتقال، از اطلاعات خود فایل پشیتبان تهیه کنید. حال به سراغ آموزش شیوه انجام این کار می‌رویم.موبایلستان

۱- دو فایل موجود در لینک زیر را روی تلفن هوشمند خود دانلود کنید. یکی از این فایل‌ها android_lowram_enabler و دیگری android_lowram_disabler نام دارد که حالت مصرف کم رم را فعال یا غیرفعال می‌کنند.

 

مشاهده مطلب: آموزش تبدیل نسخه عادی اندروید به اندروید گو (Android GO)

منبع: موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 150 تاريخ : پنجشنبه 21 تير 1397 ساعت: 2:04

اندروید گو در حال حاضر تبدیل به سیستم عامل برخی از تلفن‌های هوشمند ارزان قیمت و ضعیف شده است. این سیستم عامل باعث می‌شود که عملکرد دستگاه بهتر شده و دستورات روان‌تر اجرا شوند. در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا روشی را برای کاربران نسخه عادی آموزش دهیم تا از طریق آن بتوانند دستگاه خود را از نظر عملکرد شبیه به اندروید Go کنند. همراه ما باشید. 

اندروید گو (Android Go) نام نوآوری جدید گوگل است که برای دستگاه‌هایی با مشخصات نسبتا ضعیف عرضه شده است. این سیستم عامل باعث می‌شود که دستگاه از نظر عملکرد بهتر شود و روان‌تر کار کند. در واقع اندروید گو برای دستگاه‌های اقتصادی و ارزان قیمتی عرضه شده که با استفاده از نسخه عادی اندروید دچار برخی مشکلات در زمینه عملکرد می‌شوند و چندان روان کار نمی‌کنند. اندروید گو در واقع جایگزینی برای اندروید One به حساب می‌آید و در تلاش است تا برخلاف نسخه قبلی، موفق شود. لازم به ذکر است که اندروید One نیز اکنون تغییر رویکرد داده و برای دستگاه‌های نسبتا بالارده در کمپانی‌های مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط:

در طول ماه‌های گذشته شاهد محصولات بسیار زیادی توسط کمپانی‌های مختلف بودیم که از اندروید گو استفاده می‌کردند و برای بازار‌های مختلف جهان عرضه شده بودند. البته باید توجه داشت که اندروید گو بیشتر بازار کشور‌های در حال توسعه را هدف قرار داده است. زیرا اغلب تلفن‌های هوشمند اقتصادی و ارزان قیمت نیز در این بازار‌ها عرضه می‌شوند.موبایلستان

اندروید گو

کاربران سیستم عامل اندروید اکنون می‌توانند با انجام برخی تنظیمات، عملکردی شبیه به اندروید گو را روی دستگاه خود اعمال کنند. انجام این کار باعث خواهد شد که عملکرد تلفن هوشمند سریع‌تر از قبل شود و دستورات روان‌تر انجام شوند. البته باید توجه داشت که اگر تلفن هوشمند شما مشخصات نسبتا بالایی دارد، بهتر است که به اندروید گو مهاجرت نکنید و از همان نسخه عادی سیستم عامل اندروید استفاده نمایید. در ادامه آموزش انجام این کار و شیوه مهاجرت از اندروید عادی به اندروید گو قرار گرفته است.موبایلستان

این نسخه باعث می‌شود که حافظه رم کمتری روی دستگاه مورد استفاده قرار گیرد و در نتیجه فضای خالی بیشتری از رم باقی می‌ماند. فضای بیشتر رم نیز به معنای قدرت بیشتری دستگاه برای انجام سریع‌تر دستورات است. با انجام این کار، گوگل پلی شما را به عنوان یکی از کاربران اندروید گو خواهد شناخت و در نتیجه نسخه سبک‌تری از اپلیکیشن‌های مطرح نظیر یوتیوب و Gboard را نیز برای شما پیشنهاد خواهد کرد. شاید برایتان جالب باشد که بدانید در طول چند روز گذشته، اینستاگرام نیز یک نسخه سبک از اپلیکیشن اندرویدی خود را معرفی کرد که تنها حدود ۵۰۰ کیلوبایت حجم دارد. نسخه سبک و لایت برخی اپلیکیشن‌های مطرح را از طریق لینک‌های زیر می‌توانید دانلود و روی دستگاه خود نصب کنید. حتی اگر از نسخه عادی اندروید نیز بهره می‌برید، استفاده از نسخه لایت اپلیکیشن‌های مختلف می‌تواند سرعت اجرای آن‌ها را افزایش دهد.

اگر بخواهیم در خصوص مصرف رم در اندروید گو اطلاعات مشهودتری ارائه کنیم، باید بگوییم که در موتورولا موتو G۳ که ۱ گیگابایت حافظه رم دارد، سیستم عامل تنها ۳۹۰ مگابایت از آن را اشغال می‌کند و باقی آن خالی می‌ماند. همین امر باعث بهبود عملکرد دستگاه می‌شود.موبایلستان

پیش از اینکه آموزش را شروع کنیم، اعلام می‌کنیم که موبایلستان هیچ مسئولیتی در خصوص مشکلات احتمالی دستگاه شما ندارد و ریسک این انتقال را باید در نظر بگیرید. البته توصیه می‌کنیم که پیش از این انتقال، از اطلاعات خود فایل پشیتبان تهیه کنید. حال به سراغ آموزش شیوه انجام این کار می‌رویم.موبایلستان

۱- دو فایل موجود در لینک زیر را روی تلفن هوشمند خود دانلود کنید. یکی از این فایل‌ها android_lowram_enabler و دیگری android_lowram_disabler نام دارد که حالت مصرف کم رم را فعال یا غیرفعال می‌کنند.

 

مشاهده مطلب: آموزش تبدیل نسخه عادی اندروید به اندروید گو (Android GO)

منبع: موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 135 تاريخ : پنجشنبه 21 تير 1397 ساعت: 2:04

بسیاری از افراد تمایلی به نگهداشتن تلفن هوشمند قدیمی خود ندارند و مایل هستند تا آن‌ها را فروخته یا به کسی هدیه دهند. در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا با اقدامات لازم برای آماده سازی تلفن هوشمند قدیمی برای فروش آشنا شویم و به معرفی برخی روش‌ها در خصوص فروش یا هدیه دادن آن بپردازیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

اگر قصد دارید که تلفن هوشمندتان را بفروشید یا به فرد دیگری بدهید، برخی نکات در این بین وجود دارند که حتما باید به آن‌ها توجه نمایید. در واقع این اقدامات باعث می‌شوند که اطلاعات شخصی‌تان در اختیار سایرین قرار نگیرد. همان‌طور که می‌دانید، بسیاری از کاربران در داخل تلفن‌های هوشمند خود اطلاعاتی دارند که شخصی هستند و ممکن است که قرار گیری آن‌ها در اختیار سایرین موجب ایجاد برخی مشکلات شود. در این مقاله نکاتی را آموزش می‌دهیم که از طریق آن‌ها می‌توان تمام اطلاعات موجود روی گوشی را حذف کرد. همچنین برخی مکان‌ها و سایت‌ها را نیز برای فروش تلفن هوشمند قدیمی معرفی می‌کنیم.

موبایلستان معتقد است٬ هیچ فرقی ندارد که تلفن هوشمند قدیمی‌تان را به چه کسی می‌دهید. حتما باید پیش از دادن گوشی به وی، آن را تمیز کنید. اصلی‌ترین دلیل برای این موضوع، حفظ حریم خصوصی است. اما از سوی دیگر، انجام این کار، استفاده از تلفن هوشمند را برای سایرین ساده‌تر می‌کند و آن‌ها می‌توانند هرچه راحت‌تر اطلاعات خود را در داخل آن قرار دهند. در زمان پاک سازی اطلاعات گوشی، چند نکته وجود دارد که کاربران حتما باید آن‌ها را در نظر بگیرند. در ادامه به بررسی این نکات و روش آماده سازی تلفن هوشمند قدیمی برای فروش یا تحویل به فرد دیگر می‌پردازیم.

۱- سیمکارت را از دستگاه خارج کنید

اولین کاری که باید برای آماده سازی تلفن هوشمند قدیمی‌تان برای فروش انجام دهید، این است که سیمکارتتان را از آن خارج نمایید. حتی اگر در زمان خرید تلفن هوشمند جدید، یک سیمکارت جدید نیز خریده باشید، باز هم باید سیمکارت قدیمی را از دستگاه خارج کنید. دلیل این کار به وجود اطلاعات مخاطبان در داخل سیمکارت مربوط می‌شود. در واقع برخی افراد مخاطبین خود را در داخل سیمکارت ذخیره می‌کنند که از این طریق اگر سیمکارت در اختیار سایرین قرار گیرد، می‌توانند به اطلاعات این مخاطبین دسترسی داشته باشند.

۲- کارت حافظه دستگاه را جدا کنید

اگر تلفن هوشمند شما مجهز به کارت حافظه جانبی است، باید آن را پیش از فروختن گوشی از دستگاه خارج کنید. کارت حافظه اغلب در شیار کناره‌های دستگاه یا پشت باتری قرار می‌گیرد.

باید توجه داشته باشید که کارت حافظه حاوی اطلاعاتی است که در آن ذخیره کرده‌اید و پاک کردن آن باعث می‌شود که تمام این اطلاعات از بین بروند. بنابراین، پیش از پاک کردن و فرمت آن، بهتر است که از اطلاعات ضروری موجود در گوشی فایل پشتیبان تهیه کنید و در صورت نیاز، آن‌ها را به موبایل جدید انتقال دهید.

۳- پاک کردن اطلاعات

حال نوبت به پاک کردن اطلاعات موجود روی خود گوشی رسیده است. دو روش ساده برای انجام این کار وجود دارد. یکی از آن‌ها بدان صورت است که باید وارد بخش تنظیم گوشی شوید و در قسمتی تحت عنوان تهیه فایل پشتیبان و بازیابی (backup/restore) نسبت به بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه اقدام کنید. بازگرداندن گوشی به تنظیمات کارخانه باعث می‌شود که کل اطلاعات موجود روی گوشی حذف شوند. با استفاده از دکمه فیزیکی بازگردانی گوشی به تنظیمات کارخانه نیز می‌توان این کار را انجام داد (البته این دکمه در هر تلفن هوشمند در جایگاه متفاوتی قرار گرفته است و در بسیاری از آن‌ها نیز چنین دکمه‌ای وجود ندارد. بنابراین، بهترین راه اقدام کردن از طریق بخش تنظیمات گوشی است که در بالا ذکر شد). البته باید توجه داشته باشید که پیش از پاک سازی اطلاعات تلفن همراه، بهتر است که نسبت به تهیه فایل پشتیبان از آن‌ها اقدام کنید.

 

برای مشاهده ادامه مطلب بر روی لینک کایک کنید:  چگونه تلفن هوشمند قدیمی خود را آماده فروش کنیم؟

منبع: موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 228 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397 ساعت: 19:31

اچ تی سی U۱۲ پلاس نام محصولی است که چندی پیش توسط کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی معرفی شد. محصول مذکور پرچم‌دار این کمپانی به حساب می‌آید و در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا به بررسی تخصصی آن بپردازیم و با نقات قوت و ضعف آن بیشتر آشنا شویم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

کمپانی اچ‌تی‌سی (HTC) چندی پیش پرچم‌دار جدیدی را با نام U۱۲+ معرفی کرد. این تلفن هوشمند مشخصاتی در حد تلفن‌های هوشمند بالارده بازار دارد و یکی از اسمارت فون‌های قدر در بازار به حساب می‌آید. این محصول دارای نمایشگری ۶ اینچی است که در زمینه زمینه طراحی چندان چنگی به دل نمی‌زند. البته دلیل این موضوع را نیز شاید بتوان نزدیک شدن گوگل به تیم طراحی این کمپانی دانست. گوگل چندی پیش سرمایه ۱.۱ میلیارد دلاری برای بخش طراحی اچ‌تی‌سی در نظر گرفت و حال به نظر می‌رسد که طراحی محصول جدید این کمپانی تحت تاثیر این موضوع قرار گرفته است.

بنابر بررسی موبایلستان ٬ این تلفن هوشمند ۷۹۹ دلاری که توسط کمپانی تایوانی اچ‌تی‌سی تولید شده است، در طول چند هفته گذشته مورد بررسی دقیق قرار گرفته و حال در این مقاله از موبایلستان قصد داریم تا نتیجه بررسی تخصصی این پرچم‌دار جدید را با شما به اشتراک بگذاریم. مشخصات کلی این محصول بدین شرح است:

  • نمایشگر: ۶.۰ اینچ Super LCD۶ با وضوح ۲۲۸۰ در ۱۴۴۰ پیکسل با نسبت تصویر ۱۸:۹
  • پردازنده: کوالکام اسنپ دراگون ۸۴۵
  • حافظه رم: ۶ گیگابایت
  • حافظه داخلی: ۶۴ یا ۱۲۸گیگابایت (بر اساس نسخه)
  • باتری: ۳۵۰۰ میلی آمپر ساعت
  • شبکه‌ها: پشتیبانی از LED
  • سیمکارت: پشتیبانی از دو سیمکارت نانو (nano-SIM)
  • دوربین: دوربین دوگانه با سنسور‌های ۱۲ و ۱۶ مگاپیکسلی با زوم اپتیکال
  • دوربین سلفی: ۸ مگاپیکسل
  • فیلم برداری: امکان فیلم برداری حرکت آهسته تا ۲۴۰ فریم بر ثانیه
  • سیستم عامل: نسخه ۸.۱ اندروید Oreo
  • اتصالات: پورت USB Type-C

طراحی

اچ تی سی U۱۲ پلاس از یک نمایشگر بزرگ ۶ اینچی بهره می‌برد و در پشت این نمایشگر نیز سخت افزار بسیار قدرتمندی آن را یاری می‌کند. بخش جلویی و پشتی دستگاه توسط شیشه پوشیده شده‌اند و اگر بخواهیم منطقی باشیم، این محصول در نگاه نخست چندان زیبا و خوش آیند نیست. به همین دلیل اچ‌تی‌سی سعی کرده تا با دو اقدام، طراحی پرچم‌دار جدیدش را جذاب‌تر کند. یکی از این اقدامات، استفاده از قاب نیمه شفاف در نسخه آبی رنگ دستگاه است که باعث می‌شود اجزای داخلی گوشی دیده شوند. اقدام دوم نیز ارائه نسخه‌ای از دستگاه به رنگی نزدیک به قرمز و بنفش است.

در بخش پشتی این محصول دوربین دوگانه قدرتمندی قرار دارد و نمایشگر آن نیز در کناره‌های راست و چپ بدون حاشیه است. حاشیه بالا و پایین این صفحه نمایش نیز چندان زیاد نیست. محصول فوق از نمایشگر قدرتمندی بهره می‌برد که تصاویر را به خوبی نمایش می‌دهد و هیچ زایده‌ای را در آن شاهد نیستیم تا نمایش محتوا را مختل کند. اچ تی سی یو ۱۲ پلاسمحصولی است که می‌تواند یکی از قدرتمندترین تلفن‌های هوشمند موجود در بازار و انتخاب مناسب برای خرید کاربران باشد. اما چنین مشخصاتی باعث شده که دستگاه فوق قیمت نسبتا بالایی نیز داشته باشد و این موضوع در کنار طراحی ناخوش آیند دستگاه موجب شک و تردید کاربران در انتخاب این تلفن هوشمند می‌شود.

برای مشاهده کامل مطلب بر روی لینک کلیک کنید: بررسی تخصصی اچ تی سی U۱۲ پلاس

منبع: موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 224 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397 ساعت: 19:24

مک‌بوک و آیپد‌ها یکی از ابزار‌های محبوب کاربران شناخته می‌شوند که آمار فروش آن‌ها نیز قابل تحسین است. حال در این مقاله از موبایلستان قصد داریم نگاه کاملی به این محصولات بیاندازیم و بهترین گزینه برای خرید را بر اساس نیاز‌های خود انتخاب کنیم. پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

تبلت و لپ‌تاپ‌های اپل محصولاتی بسیار کاربردی هستند. اما اینکه کدام یک از آن‌ها می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شما باشد موضوعی است که باید از دیدگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گیرد. در این مقاله مقایسه‌ای کامل بین مک‌بوک، مک‌بوک پرو، آیپد و آیپد پرو انجام خواهیم داد.

بنا بر بررسی موبایلستان ٬ چند سالی است که رقابت سنگینی بین لپ‌تاپ‌ها و تبلت‌ها به وجود آماده است. هر کدام از این دستگاه‌ها مزایا و معایب خود را دارند. در این بین محصولات اپل نیز همیشه با جنجال زیادی همراه هستند. رقابت آیپد و مک‌بوک موضوعی است که می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد. اما اگر صادق باشیم، هر دو دستگاه دارای مزیت‌های مختلفی هستند که می‌توانند از پس انجام وظایف سنگین برآیند.

انتخاب بهترین گزینه از بین آیپد و مک‌بوک موضوعی است که بستگی زیادی به نیاز‌های کاربران دارد. بدون شک آیپد و آیپد پرو دستگاه‌هایی شگفت انگیز برای هنرمندان هستند. آن‌ها می‌توانند با استفاده از این دستگاه‌ها از طریق شبکه سلولی به اینترنت متصل شوند و همچنین حمل و نقل آیپد نیز بسیار آسان است. در سمت دیگر ماجرا، مک‌بوک و مک‌بوک پرو قرار گرفته‌اند که از باتری و سخت افزاری قدرتمند بهره می‌برند و به دلیل داشتن کیبورد می‌توانند گزینه خوبی برای کاربران باشند. از هر دو رقیب این جدال می‌توان در هواپیما، کافی‌شاپ، کلاس درس، جلسه و حتی خانه به راحتی استفاده کرد. اما کدام یک انتخاب بهتری برای شما است؟ همراه موبایلستان باشید.

آیپد و آپید پرو

ساده‌ترین نسخه از آیپد قیمتی ۳۲۹ دلاری دارد. البته باید توجه داشت که این نسخه از آیپد از حافظه داخلی ۳۲ گیگابایتی بهره می‌برد که چندان کاربردی نیست. اغلب کاربران به سراغ نسخه ۱۲۸ گیگابایتی از این تبلت می‌روند که با خرید لوازم جانبی نظیر اپل Pencil و کیبورد بلوتوثی، باید مبلغی نزدیک به ۶۰۰ دلار را پرداخت کنند. البته نسخه‌ای از این محصول که امکان اتصال به شبکه سلولی را داشته باشد هزینه بیشتری را نیز برایتان فاکتور خواهد کرد.

نسخه پرو از آیپد نیز بدون در نظر گرفتن لوازم جانبی نظیر کیبورد هوشمند ۱۲۹ دلاری و اپل Pencil با قیمت ۹۹ دلار در محدوده قیمتی ۶۴۹ تا ۱۲۲۹ دلار بر اساس نسخه‌های مختلف عرضه می‌شود.

مک‌بوک و مک‌بوک پرو

مک بوک

مک‌بوک و مک‌بوک پرو هر دو در ساده‌ترین نسخه، ۱۲۹۹ دلار قیمت دارند اما نسخه‌های پیشرفته‌تر این دو لپ‌تاپ تا ۴۱۹۹ دلار نیز قیمت خورده‌اند. گفتنی است پد لمسی و کیبورد از مواردی هستند که به صورت پیش‌فرض روی لپ‌تاپ‌های مک‌بوک نصب شده‌اند و نیازی به خرید آن‌ها به صورت مجزا وجود ندارد.

نتیجه‌گیری در خصوص قیمت

اگر موضوع قیمت برای شما مسئله مهم‌تری نسبت به مشخصات سخت افزاری و موارد دیگر است، در این صورت نسخه ۹.۷ اینچی آیپد می‌تواند گزینه‌ای مقرون به صرفه برای شما باشد. حتی اگر برخی لوازم جانبی را نیز برای این تبلت خریداری کنید،‌ در این صورت نهایتا فاکتوری ۶۰۰ دلاری را پرداخت خواهید کرد. اما این در حالی است که ارزان‌ترین نسخه از مک‌بوک با قیمت ۱۲۹۹ دلار به فروش می‌رسد.
 

برای مشاهده کامل مطلب برروی لینک کلیک کنید:

مقایسه کامل آیپد و آیپد پرو با مک‌بوک و مک‌بوک پرو ؛ بهترین انتخاب کدام است؟

 

منبع: موبایلستان

اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 187 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397 ساعت: 19:17

هواوی پرجمدار ۲۰۱۸ خود را در ماه مارس و با نام پی ۲۰ پرو معرفی کرد. یک گوشی هوشمند که با همراه داشتن قابلیت‌های شگفت انگیزی مانند دوربین سه گانه خیلی زود توانست توجه همه را به خود جلب کند.
امروز با بررسی تخصصی این گوشی هوشمند سعی بر معرفی بهتر و شناسایی نقاط ضعف و قوت آن داریم. با موبایلستان همراه باشید.

تعداد شرکت‌های چینی که محصولات و گوشی های هوشمند تولید می‌کنند کم نیست٬ هواوی٬ آنر٬ لنوو٬ شیائومی و … ولی پی ۲۰ پرو  بهترین و کامل‌ترین گوشی هوشمند چینی تولید شده محسوب است.

البته این حرف به معنی عدم وجود نقاط ضعف در این گوشی هوشمند نیست اما این پرچمدار هواوی توانسته با اتکا بر دوربین سه‌گانه ی خود٬ گوی سبقت را از همتایان چینی خود برباید و شانه به شانه رقبای قوی‌تری مانند سامسونگ و اپل پیش رود.

کمپانی چینی هواوی نام پی ۲۰ را برای پرچمدار ۲۰۱۸ خود برگزید در حالی که نسل قبلی گوشی های سری پی با نام تجاری پی ۱۰ معرفی شده بودند و منتقدین و کارشناسان حوزه دیجیتال انتظار رونمایی از محصولی با نام پی ۱۱ را داشتند.

اما هواوی که در طراحی این گوشی هوشمند سنگ تمام گذاشته بود آن را چند نسل بالاتر از پی ۱۰ میدانست.

ظاهر چشم نواز این گوشی هوشمند اولین چیزی است که کاربر را برای چند لحظه ای مبهوت می کند. پی ۲۰ پرو در ۴ رنگ برای کاربران عرضه می‌شود؛ مشکی٬ آبی٬ رز گلد و شفق (twilight) . رنگ شفق که با الهام گرفتن از شفق قطبی و در طیف رنگی سبز٬ آبی و بنش و سایه‌های زیبای بکاررفته در این رنگ برای پی ۲۰ پرو انتخاب شده است مسلما یکی از بهترین ویژگی‌های طراحی این گوشی محسوب می‌شود. هواوی با به‌کارگیری چندین لایه‌ی پوشش نوری NVMC زیر پنل پشت پی ۲۰ پرو این شاهکار بینظیر را خلق کرده است.

بسیاری معتقدند که هواوی در طراحی و عرضه‌ی این پرچمدار خود از آیفون X الهام گرفته است چرا که هر دو گوشی از اولین پرچمداران ۲۰۱۸ با بریدگی بالای صفحه نمایش هستند٬ گرچه بهره بردن از طراحی ناچ استایل امروزه تبدیل به یک برند در تمام پرچمداران شده است.

بنابر بررسی سایت موبایلستان ٬ هواوی در تولید و عرضه‌ی این پرچمدار خود نهایت توانایی و نبوغش را بکار گرفته است این گوشی از لحاظ عملکرد سخت‌افزاری و دوربین نسبت به پرچمداران قبلی هواوی ارتقاء یافته‌ است. در حقیقت پی ۲۰ پرو نخستین گوشی هوشمند تجاری دنیا محسوب می‌شود که از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد و با عملکرد بی‌نظیر خود توانسته است بالاترین امتیاز وب‌سایت DxOMark را کسب کند. کمپانی هواوی برای این محصول خود قیمت ۹۰۰ دلار را در نظر گرفته است که با توجه به مشخصات و قابلیت‌های آن قیمتی مناسب بنظر می رسد.

مطالب مرتبط:

۱٫ بدنه: در ابعاد ۱۵۵ در ۷۳.۹ در ۷.۸ میلی‌متر٬ وزن ۱۸۰ گرم٬ جنس بدنه شیشه با قاب فلزی (ضخامت ۷.۶۵ میلیمتری) ٬ تک سیم‌کارته (نانو-سیم) یا دو سیم‌کارته‌ی هیبریدی (نانو-سیم, همزمان یکی فعال) و دارای گواهی IP۶۷ نفوذناپذیری در برابر آب (تا عمق یک متری به مدت ۳۰ دقیقه)

۲٫ صفحه نمایش: نمایشگر ۶.۱ اینچی  AMOLED لمسی خازنی, ۱۶ میلیون رنگ و ۸۱.۹% نسبت نمایشگر به بدنه و وضوح تصویر ۱۰۸۰ در ۲۲۴۴ پیکسل

۳٫ دوربین پشتی :  سه گانه: ۴۰ مگاپیکسل همراه با لرزش‌گیر اپتیکال + ۲۰ مگاپیکسل و ۸ مگاپیکسل با بهره‌مندی از لنزهای لایکا, ۳x بزرگنمایی اپتیکال, تشخیص فاز و فوکوس خودکار لیزری, فلاش دوگانه‌ی LED و برچسب‌گذاری جغرافیایی, فوکوس لمسی, تشخیص چهره, HDR, پاناروما

۴٫ دوربین جلویی: دوربین ۲۴ مگاپیکسل, فوکوس خودکار

۵٫ تراشه : تراشه‌ی Hisilicon Kirin ۹۷۰ هشت هسته‌ای (چهار هسته‌ی ۲.۴ گیگاهرتزی Cortex-A۷۳ و چهار هسته‌ی ۱.۸ گیگاهرتزی Cortex-A۵۳) و پردازشگر گرافیکی‌ Mali-G۷۲ MP۱۲

۶٫ حافظه : ۱۲۸ گیگابایت, ۶ گیگابایت رم

۷٫ باتری باتری غیر قابل تعویض لیتیوم پلیمری با ظرفیت ۴۰۰۰ میلی آمپر ساعت

۸٫ سیستم عامل: اندروید ۸.۱ (اوریو) و رابط کاربری  EMUI ۸.۱

۹٫ اتصالات:  دارای شبکه بی سیم Wi-Fi ۸۰۲.۱۱ a/b/g/n/ac, دو بانده, WiFi Direct ٬ هات‌اسپات همچنین دارای بلوتوث۴.۲, A۲DP, LE, EDR, aptX HD ٬ دارای GPS از نوع A-GPS, GLONASS ٬ دارای رادیو اف‌ام٬ فناوری NFC و دارای یو‌اس‌بی ۳.۱, Type-C ۱.۰ کانکتور ریورسبل

۱۰صدا فاقد جک ۳.۵ میلی‌متری صدا٬ صدای ۲۴ بیت/ ۱۹۲ کیلوهرتز و لغو کننده‌ی نویز صدا از طریق میکروفون اختصاصی٬ دارای اسپیکر

۱۱٫ سایر قابلیت‌ها حسگر اثرانگشت (جلوی گوشی), شتاب‌سنج, ژیروسکوپ, سنسور مجاورت, قطب‌نما همچنین پشتیبانی از فناوری شارژ سریع و پخش‌کننده‌ی MP۳/eAAC+/WMA/WAV/Flac  نمایش‌دهنده‌ی اسناد و ویراستار عکس و فیلم

برای مشاهده بررسی کامل این محصول بر روی لینک کلیک کنید:

بررسی گوشی هوشمند و فوق العاده هواوی پی ۲۰ پرو

 
 
اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر...
ما را در سایت اخبار مرکز آموزش های عالی آزاد خبر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : زهرا میرالماسی elac3 بازدید : 202 تاريخ : سه شنبه 12 تير 1397 ساعت: 19:10